Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

БЪЛГАРИЯ ЕР СЕ РАЗМИНА С ПЕТ МЕЖДУНАРОДНИ АВИОЛИНИИ

Докато проектостратегията за раздържавяване на 100% от капитала на националния превозвач България Ер продължава да изчаква благословията на депутатите от транспортната и икономическата комисии в парламента, министрите започнаха да раздават международните авиолинии по сключените междуправителствени спогодби. Нищо че в приватизационния документ именно правата за тези маршрути са посочени като най-ценния актив на авиокомпанията.На редовното си заседание в четвъртък (20 ноември) правителството отпусна пет от въпросните авиолинии на две частни фирми и само една на националния авиопревозвач България Ер. Държавната компания, която от юни 2003 г. изпълнява чартърни полети до Кувейт, от 2004-а ще обслужва редовна линия до тази страна. Официализирането на вече усвоената дестинация едва ли ще повиши цената на България Ер при предстоящата й приватизация, но предоставянето на конкуренцията на трасето до Русия (един от първите международни маршрути на националния превозвач) със сигурност ще бъде оценено негативно от евентуалните кандидат-купувачи. Още повече че полетите до Руската федерация ще бъдат обслужвани от Авиокомпания България, регистрирана през 2001 г. в София от хора на Руски авиационен консорциум. Техният опит по маршрутите на север (а и широко спряганите им в руската преса финансови възможности) предвещава лидерско място на фирмата в това направление. Най-много от последното раздаване обаче спечели Хемус Ер. Интересно е, че докато мажоритарен собственик на авиокомпанията бе Пирин турист, бившият транспортен министър Пламен Петров й беше вдигнал мерника и непрестанно заплашваше, че ще анулира приватизационния договор. Сега обаче, когато собственикът е Химимпорт, нещата са съвсем различни. На 20 ноември кабинетът посочи Хемус Ер като превозвач по спогодбите с Турция, Гърция, Кипър и Египет. Досега тя обслужваше временно редовните търговски линии до Атина и Ларнака, но не и тази до Истанбул, по която се очаква доста интензивен авиотрафик (и пътнически, и товарен). Перспективно е и трасето до Кайро, зарязано от фалиралата Балкан още през 2001 година. Намеренията на Хемус Ер са то да бъде възстановено през 2004-а. Така маршрутите й по международни спогодби ще станат поне дванадесет.Всъщност амбицията на компанията е да стане собственик на 100% от капитала на националния превозвач България Ер.

Facebook logo
Бъдете с нас и във