Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

БЪДЕЩЕТО НА ТЕЛЕВИЗИЯТА НАМИРИСВА

Япония вече инвестира милиони долари в създаването на първата триизмерна телевизия, съобщи миналата седмица говорител на правителството в Токио. Надеждите на научния екип, събран от почти всички големи японски компании за високи технологии, са да промени из основи самия принцип на телевизията и не само да вкара събитията от екрана в собствения ви хол, но и да пресъздава автентичните им миризми. Според експертите планът е вече в напреднала фаза и до 2020 г. се очаква новата технология да влезе в масово производство. Можете ли да си представите да наблюдавате футболния мач Япония - Бразилия така, сякаш сте на стадиона? - пита Йошиаки Такеучи, директор на изследователския отдел на японското Министерство на комуникациите. - Ние твърдо възнамеряваме да го постигнем. В екипа, натоварен да разработи технологията, са специалисти от Сони, Мацушита и останалите водещи компании в бранша. След като постигнат триизмерност на образа (чрез свръхсложна система от прожектори), те възнамеряват и да потърсят начин зрителят да може чрез специални устройства да докосва онова, което вижда по телевизията. Това според инженерите би имало особен успех в рекламния бизнес. Засега дори не е ясно как точно ще бъде постигнато това - чрез ултразвук, въздушно налягане или електрическа стимулация - но по въпроса се работи усилено. Доста голям напредък според Такеучи имало по създаването на синтезатор на миризми, който да може да възпроизвежда в домашни условия няколко хиляди аромата. Нашата цел е ясна - да превърне телевизията в нещо, което обслужва всичките пет сетива на човека, обяснява шефът на проекта, който вече поиска 8.5 млн. щ. долара държавна субсидия за екипа си през следващата година.

Facebook logo
Бъдете с нас и във