Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

BTV СКЛЮЧИ ДОГОВОРИ С 11 ВЪНШНИ ПРОДУЦЕНТИ

От 18 ноември до първата петдневка на декември по bTV трябва да започне излъчването на планираната 18-часова програма. Условията на получения лиценз задължават телевизията да произвежда свои новини, собствени информационно-коментарни рубрики, детско-младежки предавания и културен, научен и религиозен магазин. Съгласно Закона за радио и телевизия е необходимо не по-малко от 10% от програмното си време медията да предостави на външни продуценти и да купува готова продукция от тях.


Управляващият директор на bTV Светлана Василева обяви 13 заглавия, които се подготвят извън студията на телевизията. Досега са сключени договори с 11 продуцентски къщи. Познато от ефира на други телевизии е единствено детското шоу Кой е по-по-най. То се прави от продуцентската къща на Къци Вапцаров, който вече намери място в програмата на bTV с Риск печели, риск губи. Нормални са очакванията в хит да се превърне и Шоуто на Слави Трифонов, което също фигурира сред външните заглавия. Други продуцентски къщи обаче заявиха, че случаят е типичен пример за копродукция, защото bTV предоставя на бившия хъш студио и техника, без да го кара да носи готов и записан продукт в телевизията.


В кухнята с Бъни ще се прави от рекламна агенция АРС-Рени Стоянова. Предаването за паранормални явления Може би са те ще е дело на дъщерна фирма на известната Бел епок - Българска корона. Това е и най-известната продуцентска къща, с която bTV е подписала договор. Сред останалите няма имена с особено значими проекти в телевизионния ефир. Подобна политика, изглежда, е съобразена с обявените през май намерения на bTV да наложи на екрана нови имена и нов тип предавания.


Хората от бранша смятат, че първата у нас частна национална телевизия се е ориентирала първоначално към по-нискобюджетни продукции и продуценти, които са готови на компромиси, за да излязат на пазара. Истина е, че нашите проекти на този етап не се приемат, призна пред БАНКЕРЪ управителят на СИА адвъртайзинг Нико Тупарев. Тази фирма и конкуриращата я АТV са с най-много предавания в БНТ. СИА адвъртайзинг е предложила проекти със сравнително висок бюджет, водена от желанието да направи нещо качествено ново. Не знам каква е причината да бъдем отхвърлени, но ако е финансова, аз напълно я приемам - обясни Тупарев. - Очевидно все още най-важното за облика на една програма са нейните новини, филми и спортни предавания. И вероятно инвестираните досега 7 млн. щ. долара са насочени основно в тази насока. Така или иначе, ние работим на пазара от доста време и за нас ще е връщане назад, ако се заемем с вече правени предавания, само и само за да се вместим в отпусканите ни средства.


Съдбата на предаванията ще се решава окончателно, след като се види как те се приемат от зрителите. Много от тях са истински експеримент и ефектът им тепърва ще се оценява. Програмната схема е най-важният елемент на комерсиалната телевизия и непрекъснато подлежи на промени - изтъкна програмният директор на bTV Ренета Викторова. - Основната ни цел е да правим предавания, които да са съобразени с навиците на хората. В телевизията има цял отдел, работещ по този въпрос.


Наблюдателите са на мнение, че програмата на bTV се сглобява по американски модул, като се налага тенденцията всеки сериал да има свой определен ден от седмицата, а не да се излъчва ежедневно. Управляващият директор Алън Парсънс обаче е на друго мнение: Телевизията не се прави по американски тип, защото никоя щатска телевизия не си позволява да влага толкова пари за собствена продукция.


Очаква се първите изводи за ефективността на програмата да се направят в началото на следващата година. Някои от отхвърлените продуценти заявиха, че ако одобрените нискобюджетни предавания се окажат добри, това ще донесе проблеми за по-големите къщи, с по-многоброен персонал и по-големи разходи. Няма отхвърлени продуценти - сподели Ренета Викторова. - Ние харесваме работата и на СИА адвъртайзинг, и на АТВ, и на Синемак. Със сигурност ще обсъдим нови проекти с тях в близко бъдеще.


Неясноти в bTV все още има около заплащането. Обявен за сигурен водещ на развлекателна рубрика каза за БАНКЕРЪ, че участието му продължавало да е под въпрос, въпреки направената промоция: Наистина ме обявиха, но нито имаме подписан договор, нито знам какви условия ми предлагат.


Междувременно от рекламния офис на телевизията уточниха, че нито една от офертите им за реклама не е в долари. Нямаме право да продаваме в долари и изнесените в пресата цени до края на годината са единствено левови - подчерта шефката на офиса Вики Политова.

Facebook logo
Бъдете с нас и във