Банкеръ Daily

"Ройтерс":

Бордът на "Фолксваген" предпочита Турция пред България

Германският автомобилен производител "Фолксваген" планира да построи завод за производство на няколко марки в Турция, съобщава "Ройтерс", позовавайки се на германското специализирано издание Automobilwoche. Решението е взето на заседание на Управителния съвет на концерна в четвъртък. Локацията на новата фабрика ще е в турския град Измир. Очаква се официална позиция на концерна.

Окончателното решение ще бъде взето от Надзорния съвет на компанията в периода октомври-ноември.Говорител на "Фолксваген" също е уточнил пред "Ройтерс", че "плановете за новия обект са потвърдени, но все още не са финализирани."

В новия завод ще се произвеждат модели на няколко марки под шапката на VW, една от които е "Шкода". Както немската, така и пресата в Чехия спрягаха за фаворити в надпреварата България и Турция. Другите кандидати са Сърбия и Румъния. 

В публикацията се споменава, че позицията на Катар е била ключова за вземането на решение. Катар притежава 17% дял във "Фолксваген" и е оказал натиск върху борда, за да се стигне до избора на Турция. 

През 2018 година "Фолксваген" е бил най-продаваният автомобил в Турция (67 хил. бройки), към които трябва да добавим и 21 хиляди продадени шкоди. Сред първите 6 най-успешни в Турция марки са още "Рено", "Фиат", "Форд", "Тойота" и "Хюндай", но "Фолксваген" е единствената, който към момента няма своя производствена мощност в страната. 

Очаква се новият завод да бъде построен на 40 хектара площ край Измир. До 2001 година от конвейерите там са слизали опели, преди Дженерал мотърс да закрие това производство. В хода на преговорите турската страна е предложила за изграждането на железопътна линия от площадката до второто най-голямо турско пристанище - това в Измир. Освен това Анкара е предложила да се включи в инвестицията със 100 милиона евро. 

На турска територия работят девет големи автомобилни производители и 400 доставчици на части. Потенциалната инвестиция е в размер на над 1 млрд. евро. Предвижда се фабриката да има 5 000 служители, от които до 650 инженери. Идеята е в завода да се сглобяват модели на "Шкода", "Фолксваген" и "Сеат".

Facebook logo
Бъдете с нас и във