Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

БМВ АТАКУВА ЦЕНТРАЛНА И ИЗТОЧНА ЕВРОПА

Новият вносител на автомобилите БМВ и Мини у нас - Камор Ауто, има амбициозната програма за двойно увеличение на продажбите през тази година и за трайно присъствие на българския пазар. Всъщност програмата е част от цялостната стратегия на баварците да пласират в света през 2004-а с 20% повече коли от продадените през 2003-а 1.1 млн. броя. За да реализира плановете си, българският дистрибутор на престижната марка възнамерява да построи до края на годината модерен шоу-рум и сервиз в София и да започне строителството на подобни центрове в Пловдив, Варна, Плевен и Бургас. Те ще отговарят изцяло на европейските изисквания и затова Камор Ауто се надява след приемането ни в ЕС да стане един от официалните филиали на БМВ в Европа.От 1 май 2004 г. немските автомобилостроители ще стъпят здраво и на унгарския пазар чрез новото си търговско поделение - БMВ Унгария. Тринайсетте дилъра в страната са продали през 2003-а 811 автомобила БМВ, 103 Mини-та, както и 244 мотоциклета на марката БМВ. С разрастването на присъствието си в Унгария немската компания вече ще има 33 поделения в света, на които се падат близо 90 % от общите й продажби. Над 120 държави пък се обслужват от национални вносители. Целта е да се осигури директен достъп до клиента на дребно във всички страни от ЕС. Това се отнася и за 10-те новоприсъединяващи се от 1 май тази година. В най-голямата от тях - Полша, вече бе създадена и успешно работи фирмата БМВ - Полша. Засега не се предвиждат промени единствено в дилърската мрежа в Русия, където луксозните коли се радват на изключителен интерес. Чрез поемането на отговорността за целия продажбен процес баварците ще осигурят постепенно предлагане на първокачествени продукти на разрастващия се на Изток европейски пазар. Това се отнася не само за автомобилите, но и за доставката на резервни части и сервизното обслужване. Задачата пред новите фирми вносителки например е да налагат ценова и продуктова стратегия, маркетинг и следпродажбени услуги, съобразени с особеностите на всяка отделна страна. Като краен резултат от немската компания очакват да има еднакво високо ниво на обслужване при продажбата и сервизирането на автомобилите навсякъде в Европейския съюз - от Португалия до Унгария и от Ирландия до Гърция.

Facebook logo
Бъдете с нас и във