Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

БИ ТИ ВИ ИМА 39% ОТ РЕКЛАМНИЯ ПАЗАР

Лидер по приходи за излъчена реклама от първи януари до 15 юли тази година е първата частна национална телевизия Би Ти Ви с 30 213 175 лв., получени за излъчването на 16 354 клипа с продължителност 347 274 секунди, показва изследването на агенция за социологически и рекламни проучвания ТВ план. Сумата представлява 38.81% от рекламния пазар, при положение че телевизията на Рупърт Мърдок държи вниманието на 29.84% от зрителската аудитория. Постъпленията са т.нар. грос и в тях не са отчетени отстъпките, които телевизията дава за рекламодателите и за натрупването на обеми реклама. Според източници от агенцията след тяхното приспадане сумата ще намалее с около 30 процента. Статистиката не е отчела и спецификата на договорите на един от най-активните рекламодатели Проктър енд гембъл с всички телевизии. Известно е, че химическата фирма рекламира само когато й предлагат преференциални цени.
Нова телевизия е получила 10 180 153 лева. Показани са 12 380 рекламни клипа с обща продължителност 929 706 секунди.
Натрупаната сума отрежда на медията малко над 13% от общите приходи от реклама във всички телевизии за времето от началото на годината насам. Цялото количество излъчени реклами през периода е за 77 834 000 лева. Резултатите на Нова съвсем не са лоши, като се има предвид, че гръцката собственост привлича 3.8% от зрителската аудитория в страната, сочат данните на ТВ план.
Развитието на телевизионния пазар в страната е сериозен повод шефовете на Канал 1 в БНТ да са обезпокоени. Националната медия се ползва с доверието на 30.4 от зрителите и това я прави най-гледаната в българския ефир. Въпреки това рекламните й приходи за първото шестмесечие на 2001 г. са 20 561 146 лв., което й отрежда второ място - след Би Ти Ви и преди Нова телевизия.
Рекламните постъпления на всички останали ефирни, сателитни и кабелни телевизии в страната са общо 16 879 526 лева. Това означава, че 21.69% от рекламните бюджети на рекламодателите се изплъзват от трите ефирни гиганта. Всички останали телевизии се гледат от почти 36% от населението в страната.
Нова телевизия си създаде и работи успешно в своя собствена пазарна ниша - като софийска ефирна телевизия, разпространявана по кабел в цялата страна - коментира за БАНКЕРЪ Иво Цеков, директор на отдел Телевизии в най-големия рекламен медиашоп Пиеро 97. - Дори да остане и занапред на тази плоскост, НТВ може да се развива, защото тя има утвърдени позиции. За съжаление през последната една година не виждам да има забележима положителна промяна в структурирането на програмата от гледна точка на рекламната конкурентоспособност. Имам предвид най-вече качеството на излъчваните филми и сериали, които преди бяха запазена и силна марка на Нова.
Получаването на национален лиценз само по себе си не решава проблемите на Нова телевизия в наддаването за рекламодатели - смята управляващият директор на Медиахелп Иван Юруков, който до зимата на тази година бе и рекламен мениджър в Нова телевизия. При неправилна инвестиция рейтингът й сред аудиторията може да падне дори на по-ниско ниво от досегашното. Телевизията има традиции сред зрителите и при обновяване на програмата може да постигне отлични резултати като регионална телевизия с лиценз за национално кабелно и сателитно покритие. Ако същите пари се насочат за изграждане на ретранслаторна инфраструктура на национална ефирна телевизия, възможно е аудиторията й да намалее, независимо от разширения обхват.

Facebook logo
Бъдете с нас и във