Банкеръ Daily

Управление и бизнес

БДЖ налива 100 млн. евро във вагони и мотриси

Със сегашния подвижен състав трябва да изкараме до 2022 година. Новият ще дойде най-рано в средата на 2023-а. Дотогава залагаме на ремонти на локомотиви, вагони и мотриси като за целта ще обявим обществена поръчка, заяви председателят на СД на БДЖ Григори Григоров на организирана кръгла маса за обществено обсъждане на проекта за закупуване на нов подвижен състав и инвестиции в железопътната инфраструктура.

Планираната инвестиция е в размер на около 100 млн. евро, която ще бъде разсрочена за 7 години. Предвидената нова обществена поръчка ще допринесе за доставката на 10-15 броя мотриси за средни разстояния, а след това и на до 50 броя съвременни вагони.

„Първите неща, които трябва да пристигнат, са комфортни вагони, които ще осигуряват бързо пристигане на пътниците по направленията София-Бургас, София-Варна и всички междинни направления. Другият вариант са мотрисни влакове, с висок комфорт, за средни разстояния, с минимални спирания, за да може да се конкурираме с автомобилния транспорт“, обясни Григоров.

Планира се и подготовка за поетапна подмяна на мотрисите Сименс Дезиро и на вагоните и локомотивите за международните линии след 2030-а година.

Ръководството на БДЖ води преговори с Дойче Бан за закупуване на около 100 броя вагони, които се използват от германските железници, но все още не е ясно на каква цена.

В общественото обсъждане взеха участие министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков, директорът на НКЖИ Красимир Папукчийски и представители на бизнеса и на академичните среди.

Facebook logo
Бъдете с нас и във