Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

БДЖ И КРЕМИКОВЦИ ОТНОВО В СЪДЕБНА СХВАТКА

В понеделник (1 декември) Софийският районен съд е постановил, че Кремиковци дължи на БДЖ 3.9 млн. лв., натрупани от началото на септември и обезпечени с 12 записа на заповед, научи в. БАНКЕРЪ от добре информиран източник. Той твърди, че ден по-късно с разрешението на транспортния министър Николай Василев от железниците са поискали в писмо до съдия-изпълнител да бъдат блокирани банковите сметки на металургичния комбинат. До редакционното приключване на броя от Кремиковци не бяха оспорили иска и сметките на компанията не бяха запорирани. Според осведомени това е само началото на съдебната война между двете дружества. Най-вероятно в началото на идната седмица банковите сметки на Кремиковци в България ще бъдат блокирани. Ако и това не даде резултат, от железниците били готови да се обърнат и към международните партньори на Кремиковци.Изпълнителният директор на БДЖ Георги Нешев потвърди информацията и допълни, че въпреки съдебните спорове и финансовата некоректност на Кремиковци железниците продължават да превозват продукцията на комбината. Ако заведем съдебен иск, ще го спечелим и можем да блокираме сметките на БДЖ, но не искаме да спрем изплащането на заплатите на железничарите - заяви на свой ред пред в. БАНКЕРЪ Божко Бонев, председател на надзорния съвет на Кремиковци. Според него железниците наистина имали съдебно решение за 3.9 млн. лв., но реално дължимата от комбината сума била едва 800 хил. лв. (т.е. в рамките на едноседмичните траншове към БДЖ). Откъде и как идва разликата така и не стана ясно. Затова пък от комбината говорят за стотици хиляди левове, които железниците дължали на Кремиковци като неустойки. За 2002 г. общата сума била 915 хил. лв., от септември до момента пък били натрупани нови неустойки за над 950 хил. лева. Според Божко Бонев железниците не разполагали с необходимия брой вагони и не можели да обслужват товародателите (вкл. и Кремиковци) и заради това БДЖ не реализирали достатъчно приходи. По този начин ние не можем да произведем и продадем нашите метали и съответно да получим приходите, с които да платим на БДЖ исканите от тях суми, заяви Бонев. От началото на септември Кремиковци получили с 1831 вагона по-малко от необходимите, което отговаряло на 110 хил. тона непревозена продукция, твърди Божко Бонев. На двете срещи на БДЖ и Кремиковци през седмицата (във вторник и петък) двете дружества така и не успяха да се разберат. Спорът най-вероятно пак ще се решава в съда.

Facebook logo
Бъдете с нас и във