Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

БББ ГРУП ЩЕ ТАНЦУВА ВАЛС ЗА ТРИМА

БББ Груп ще се преструктурира изцяло до пролетта на следващата година. Дружеството е създадено в края на 2003 година. То ще обедини компаниите, които са негова собственост - Линк АД, Бовис АД и Лайнс Холдинг АД. До края на годината ще стане ясно как точно ще се извърши това, но най-вероятно ще се учреди холдингова структура. След като преструктурирането приключи, дружеството ще направи публично предлагане на ценни книжа на фондовата борса. Най-вероятно това ще стане през май 2006 година. В момента собственик на групата е Пламен Минчев.Линк АД е регистрирано през 1994 г. и се занимава с производство на натурални плодови сокове с марката БББ. То е приключило деветмесечието на тази година с печалба от близо 1.4 млн. лева. От януари до октомври дружеството е продало на вътрешния пазар 11.2 млн. литра сокове, а е изнесло 1.2 млн. литра. БББ Груп планира през тази година да инвестира 2 млн. евро в нова производствена линия за сокове Тетра Призма с капацитет 35 млн. опаковки от типа Тетра пак. Те ще излязат на пазара през април 2005 година. Финансирането ще стане чрез банкови кредити. Според данни на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки българският пазар на натурални сокове у нас поема около 62 млн. л годишно, което прави 7.8 л на човек от населението. Натуралните сокове с марка БББ имат пазарен дял от 22%, следват ги Капи - 21%, Куинс - 17%, Пфанер и Флорина с по 10 процента. Другата компания, която ще стане част от БББ Груп, е Бовис. Тя е създадена през 1988 г. и се занимава с производство на натурални сокове, млека, сладка и мармалади. Дружеството притежава четири хладилни камери и складове. Бовис АД планира да се бори за място и на пазара на сиренето и кашкавала в големи опаковки, както и на масло, топено сирене и извара. Продажбите на млека БББ за периода януари - септември са близо 2 млн. литра, което е една трета от пазара на пресни млека у нас. Печалбата й към 30 септември е 22 хил. лева. Дружеството ще се стреми да затвори производствения цикъл, като закупи няколко ферми. До април 2005 г. ще приключат преговорите за продажба на първата от тях - Медвен. Цената на сделката няма да бъде по-ниска от 500 хил. лв., смята изпълнителният директор на Бовис Адриан Иванов. Плевенският консервен завод, който произвежда продукти с марка Сторко, е най-новата придобивка на БББ Груп. В края на март 2003 г. Лайнс Холдинг АД закупи производствените активи на Сторко АД от Европейската банка за възстановяване и развитие. Стойността на сделката е 2.4 млн. евро. Оттогава в завода са вложени над 1 млн. лв., а за следващата година се предвижда в него да се инвестират около 1.6 млн. евро за нова инсталация за доматено пюре и още 1.4 млн. евро в хладилна инсталация. И двата проекта ще бъдат финансирани по програма САПАРД. Предприятието произвежда замразени и консервирани плодове и зeлeнчуци, плодови компоти и конфитюри. Производственият капацитет на завода е над 20 хил. т готов продукт, основно грах и сладка царевица. Мениджърите на компанията очакват през тази година продажбите да достигнат 7 млн. лв., като 60% от тях ще бъдат на вътрешния пазар. Дружеството е приключило деветмесечието със загуба от 938.5 хил. лв., което се обяснява донякъде и със сезонния характер на консумацията на неговите продукти. Ръководството му се надява до края на годината загубата да бъде сведена до 400 хил. лева. Новоназначеният главен мениджър на БББ Груп Виктор Зарев заяви, че като цяло групата планира да приключи следващата година с приходи в размер на 31 млн. лева.

Facebook logo
Бъдете с нас и във