Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Австрийската "Капш": Предадохме одобрена, тествана и работеща тол система

Австрийската фирма "Капш", спечелила договора за разработването на тол системата, излезе с позиция за проблемите при въвеждането на електронните винетки.

"Според сключения с АПИ договор обхватът на работата включва доставка на контролни превозни средства, централна изчислителна система за електронни винетки и тол таксуване и оперативен център за данни, онлайн магазин за продукти за таксуване за използване на пътната мрежа (което не включва водещата информационна уеб страница bgtoll.bg), 500 терминали за самообслужване и мобилно приложение. Според техническите изисквания, заложени в тръжната процедура, собственикът на системата АПИ отговаря за техническата и търговска експлоатация на системата, както и за процеса на правоприлагане", се казва в позицията. 

Компанията твърди, че е осигурила напълно работеща, тествана и одобрена система. Преди предаването на системата на АПИ, започвайки от септември 2018 г., заедно с АПИ и Световната банка в качеството ѝ на официален съветник "Капш" е провела обширни изпитания от край до край за всеки компонент, приложение, функционалност и подсистема, предмет на договора. Тези обширни тестове потвърдили, че системата е напълно функционираща. 

"Според подписания договор "Капш" е отговорен за изграждането на онлайн магазин за закупуване на продукти за използване на пътната инфраструктура, достъпен чрез бутона „Купи електронна винетка“ на страницата bgtoll.bg. Онлайн магазинът е тестван и одобрен от Световната банка в качеството й на надзорен орган. Капш не е отговорна за изграждането и оперирането на информационната уеб страница bgtoll.bg. Онлайн магазинът на Капш се намира/хоства в центъра за данни на системата за събиране на такси и Капш стриктно спази изискванията на АПИ при разработването на функционалността му", се посочва още становището. 

От компанията подчертават, че конвертирането на хартиена винетка в електронна винетка не е предмет на договора. Фирмата не стои и зад сайта за конвертиране на винетките. 

Плащанията в брой за електронни винетки също не попадали в обхвата на договора с АПИ.

"Капш достави, оборудва и подготви готови за инсталиране поискания брой терминали за самообслужване. След инструкции от Възложителя екипите на Капш доставят и инсталират терминалите, където АПИ потвърждава, че предварително одобрените локации отговарят на техническите изисквания за инсталации", категорични са от компанията. 

И още: "На 14 декември АПИ и Капш подписват приемо-предавателен протокол за предаване на системата за електронна винетка и прилежащите й активи. След подписването на протокола терминалите за самообслужване, центърът за данни, онлайн магазина, автомобилите за контрол, правоприлагането и другите системни компоненти са изцяло под контрола на АПИ. След предаването, съгласно договорът ежедневното функциониране и опериране на системата, както и процесите по правоприлагане са отговорност на АПИ. Капш отговаря за гаранционното обслужване на компонентите на системата."

В своето становище от фирмата изтъкват, че България е шестата европейска държава, в която на Капш е възложена отговорността за изграждане на национална система за таксуване на пътната инфраструктура след Австрия, Швейцария, Полша, Чехия и Беларус. Наскоро компанията сключи договор за събиране на тол таксата за пътническите превозни средства в Германия (тол такси за пътнически превозни средства). 

Както "БАНКЕРЪ" вече писа, системата за електронно таксуване на преминаването по републиканската пътна мрежа е разработка на консорциум от дъщерни дружества на "Кепш". Още през октомври 2017-а бе обявено, че обединението печели договора срещу 150 млн. лв. без ДДС. На финалната права конкурент бе само един консорциум, а останалите четирима участници в търга не бяха допуснати до отваряне на ценовите оферти  заради пропуски в техническото предложение. В "Капш Трафик Солюшънс“ влизат "Капш Телематик Технолоджис България" ЕАД, "Капш Телематик Сървисиз" (Полша), "Капш Трафикком" (Италия) и "Капш Трафик Транспортейшън" (Испания).

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във