Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

АТАКУВАМЕ ПАЗАРА С ДОБРИ АВТОМОБИЛИ И ИЗГОДЕН ЛИЗИНГ

Асен Койнов, изпълнителен директор на Ауто Италия, пред в.БАНКЕРЪГ-н Койнов, вашата фирма е една от най-младите сред вносителите на автомобили в България. Откога Ауто Италия е представител на Фиат у нас?- Историята на фирмата е кратка. Ауто Италия е регистрирана през юни 1999 г., а през юли беше подписан договорът с Фиат. Реално обаче сме на пазара от края на януари 2000 г., когато пристигнаха първите автовози. През 2000 г. продадохме около 250 автомобила и почти толкова следващата година. От 1 януари до 31 май 2002 г. са продадени 132 автомобила, като нарастването е с 98% спрямо същия период на миналата година, когато бяха отчетени 67 броя. Какви са предимствата на италианските автомобили пред произвежданите в Германия и Франция?- Очевидно е, че всички производители на Стария континент отговарят на едни и същи стандарти, валидни за Европейския съюз. Технологично между европейските автомобили почти няма разлики. По-различното при италианските е, че те са направени да се карат на по-високи обороти. На второ място е дизайнът, където школата на Фиат на практика определя новите тенденции не само в Европа, но и в цял свят. Третата отлика на италианските автомобили е защитата им срещу кражба. Характерното за тях е, че не се използват имобилайзери, а много сложни софтуерни кодове, които не позволяват двигателят да бъде включен по никакъв друг начин освен с оригинален ключ. Дори и автомобилът да бъде откраднат с паяк, системата за защита е толкова трудна за преодоляване, че колата може да бъде използвана само за резервни части. Това е основното, което прави Фиат, Алфа Ромео и Ланча непримамливи за крадците. Статистиката на КАТ за най-крадените автомобили доказва това твърдение. По отношение на нововъведенията има сериозно взаимстване от технологичните постижения на Ферари, които са внедрени в търговските модели на Алфа Ромео и Фиат. Като стандартно оборудване във Фиат Стило Абарт например е включена полуавтоматичната скоростна кутия използвана в болидите от Формула 1 в тима на Ферари. Има създадено мнение сред клиентите, че основният проблем на италианските автомобили е здравината им. Така ли е?- По отношение на здравина италианските коли по нищо не отстъпват на другите европейски автомобили. Новото, което от тази година предлага концернът Фиат, е по-дългият срок на гаранцията. Тя вече е две години, без ограничение в пробега за марките Фиат, Алфа Ромео и Ланча. Така Фиат стана единственият европейски производител, предлагащ толкова дълъг срок на гаранционната поддръжка, което е доказателство за здравината им. Този срок е валиден за цяла Европа без никакви притеснения от лошите пътища в Румъния и България. Смятате ли, че за увеличаване на продажбите на автомобили в България основно значение имат условията по продажбите на лизинг?- През изминалите две години от нашата дейност ние се стремим постоянно да облекчаваме условията за разсрочена продажба на автомобилите си, за да станат те по-достъпни за клиента. Основно усилията ни са били насочени към понижаване на първоначалната вноска, която от 20-30% през 2000-а я понижихме до 5-10%, след като създадохме собствена лизингова фирма през 2001 година. Смятаме, че увеличените продажби през 2002 г. се дължат и на по-ниската първоначална инвестиция, която изискваме от клиента за покупката на нова кола. При 10% първоначална вноска ние сме намалили оскъпяването при лизинга за три години до 15% общо за периода, което във всички случаи ще е по-малко от инфлацията, която ще се натрупа.редвиждате ли увеличаване на срока на лизинга?- Новото в разсрочените продажби, което ще представим официално на Автосалон София 2002, е предлаганият от нас съвместно с ОББ автокредит за пет години. Това е най-дългосрочният заем, който се предлага от българска банка за покупка на кола. Отпускането на кредита е изключително опростено, а одобряването му става много бързо - само за два работни дни.Какви нови автомобили ще представите на Автосалон София 2002?- Един от новите автомобили, които ще представим на автосалона през тази година, е Фиат Стило, който е най-продаваната кола в Европа в своя клас С. В него влизат модели като Форд Фокус, Пежо 307, Опел Астра, Фолксваген Голф 4 и Тойота Корола. В сравнение с тях Фиат Стило е най-новият пуснат на пазара автомобил и най-електронизираният. В стандартното му оборудване например има всички системи на безопасност, които са включени в S серията на Мерцедес. Освен него от моделите на Фиат ще представим обновения модел на Дукато, Пунто Спортинг и нова луксозна пътническа версия на Дубло.

Facebook logo
Бъдете с нас и във