Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

АРОМА ОТНОВО Е ПУБЛИЧНА - СЪДЕБНИТЕ ДЕЛА ПРОДЪЛЖАВАТ

Извънредното общо събрание на акционерите на Арома, което бе насрочено за 20 януари, не се състоя поради липса на кворум. Основният акционер - фирма Синел, според члена на надзорния съвет на софийската козметична компания Евгений Иванов, не успял да се регистрира в определения срок. Акционерите трябваше да гласуват промяна в устава на дружеството, за да го съобразят със Закона за публично предлагане на ценни книжа. Те ще свършат тази работа на 4 февруари, за когато е пренасочено събранието. Синел е правоприемник на Астера Холдинг (от 20 ноември 2002 г.) и притежава 98% от капитала на Арома. Собственици на Синел пък са гибралтарската офшорка Сенчъри Промоушънс (95%) и заместник-председателят на надзорния съвет на Арома Венцислав Стоев (5 процента). Икономическото министерство държи все още 0.54% от козметичното предприятие, а останалите акции са в ръцете на дребни акционери. Арома възстанови публичния си статут на 1 януари 2004 г. след решение на петчленен състав на Върховния административен съд. До намесата му се стигна, след като предишният мажоритарен собственик (Астера Холдинг) гласува отписването на компанията от публичния регистър, а бившият съсобственик в Астера - Красимир Митев, чиито акции бяха обезсилени на общо събрание на 27 юни 2000 г., обжалва този акт и в крайна сметка спечели. До месец се очаква становището и на Върховния касационен съд по делото, което води Митев за възстановяването му като акционер в Астера. Това обаче няма как да възкреси холдинга, нито пък ще върне назад прехвърлянето на Арома на Синел. Всъщност Митев обжалва и тази сделка. Връщането на публичния характер на козметичната компания ще я задължи да предоставя на фондовата борса и на Комисията за финансов надзор своите отчети и баланси. До края на март мениджърите й ще трябва да предоставят и годишния отчет за миналата година. През 2003 г. реализирахме 30%-ов ръст на продажбите, заяви пред в. БАНКЕРЪ председателят на надзорния съвет на Арома Лукан Луканов. Продадената продукция е била на обща стойност от 33 млн. щ. долара, докато през 2002 г. тя е за 25 млн. щ. долара. Все пак Луканов подчерта, че част от приходите, дошли от експорта, са се стопили от поевтиняването на долара спрямо еврото. Освен това продажбите на Арома в Русия са отбелязали значителен спад заради поскъпването на българската козметика на този пазар с 10 процента. Неблагоприятният ефект е следствие от по-високите индикативни цени, по които руските митнически власти изчисляват митата на тези продукти.

Facebook logo
Бъдете с нас и във