Банкеръ Daily

Управление и бизнес

АПИ: Ако не се ремонтират виадуктите, трябва да затворим магистралите

Ремонтираме сега, за да не се наложи след 3-4 години да затворим стари участъци от автомагистралите "Хемус" и "Тракия", заяви председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Светослав Глосов.

Глосов провери напредъка при ремонта на виадукта "Коренишки дол" при 36-ти км на "Хемус" и на съоръжението при тунел „Витиня“. И двете не са обновявани повече от 30 години.

На "Коренишки дол" в момента се ремонтират четири от предвидените за обновяване общо 6 носещи колони на съоръжението в посока София. Виадуктът е с дължина 481 м и височина 90 метра. В експлоатация е от 1986 г. Прогнозната стойност на ремонта на стълбовете на виадукта "Коренишки дол" е около 25 млн. лв. 

Виадуктът при тунел "Витиня" на "Хемус" е с дължина 225 м. В експлоатация е от 1984 г. Ремонтира се съоръжението в платното за София, което е при входа на тръбата. Платното за Варна на същото съоръжение беше ремонтирано през миналата година. Възстановени са всички носещи стълбове на виадукта. Строително-монтажните работи по конструкцията на пътното платно продължават със саниране на пътната плоча, тротоарните конзоли и фугите на съоръжението. Индикативната стойност на строително-монтажните работи е 8 млн. лв. До завършването им лекият трафик е пренасочен двупосочно в платното за Варна.

В момента се ремонтират 5 от 17-те съоръжения, които се нуждаят от възстановителни дейности на автомагистралите "Хемус" и "Тракия". Три от тях са на "Хемус" - виадуктът "Потоп" при 19-ти км, "Коренишки дол", както и при 33-ти км - преди тунел "Витиня". На АМ "Тракия" се работи на две съоръжения - при км 20 /най-високият виадукт на "Тракия"/ и при км 37, което беше компрометирано след преливането на общински язовир при Ихтиман.

Предстои на Хемус" да се ремонтират съоръжението при 37-ми км и виадуктът "Разлив" при км 51. Отделно вече се работи и на неремонтираната тръба за София на тунел "Витиня". В момента движението в нея е ограничено заради строителните дейности на виадукта, който е непосредствено преди тунела.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във