Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

АМБИЦИИ СА ОБЗЕЛИ ТРАНСПОРТНИЯ СЕКТОР

Към края на своето управление кабинетът Сакскобургготски се е амбицирал да приключи всички по-големи сделки в областта на транспорта, но засега поне амбициите му изглеждат по-големи от възможностите. В края на миналата година например изтече срокът за изграждането на новия център за управление на полетите към Ръководство въздушно движение (РВД). Проектът се изпълнява от италианската фирма Аления Маркони. Първоначално той трябваше да приключи до 31 декември 2003 г., но тогава ръководството на РВД имаше над 150 забележки по новата система. Според източници на в. БАНКЕРЪ сега от Аления Маркони били категорични, че са си свършили работа, само че изпълнителният директор на РВД Цветан Дилов отказал да подпише приемно-предавателните протоколи и... си взел отпуск по болест. Твърди се, че той и част от специалистите около него се съмнявали в качеството на новата техника. Парафирането на документите било планирано за 15 януари, но упорството на Дилов може да обърка плановете и на италианците, и на хората от транспортното министерство. Стратегията за приватизацията на националния авиопревозвач България Ер пък продължава да отлежава в Народното събрание. Очаква се още на първото си заседание след коледните празници (13 януари) депутатите от транспортна комисия да започнат обсъждането й. Доникъде са нещата и с приватизацията на други две държавни транспортни дружества - параходствата Български морски флот и Българско речно плаване. Сигурното засега е, че от опозицията ще направят всичко възможно, за да препънат тези раздържавителни намерения на кабинета. И нищо чудно да успеят. В сферата на транспортното концесиониране предстои обявяването на конкурса за пристанищата във Варна и Русе. В далеч по-напреднал етап обаче е процедурата за двете морски летища - във Варна и Бургас. През ноември предварителни оферти подадоха осем кандидати, между които големи летищни оператори от Франция, Германия Италия, Австрия и САЩ, като до втората фаза на конкурса бяха допуснати само петима. До 7 март те трябва да подадат подробни оферти, след което тръжната комисия ще оцени предложенията им. Кой точно ще стопанисва летищата през следващите 35 години ще е ясно през април. Изборът се очертава като доста труден, тъй като посочената компания ще поеме цялото радарно оборудване по Българското черноморие. А то е от значение и за НАТО, особено след заявеното намерение на Алианса да направи военновъздушна база у нас. Единствено софийският аеропорт ще остане държавен поне до 2035 г., тъй като има да погасява заем от 210 млн. евро. Новият му терминал се предвижда да е готов до 31 август 2005 година. Премиерът Симеон Сакскобургготски обаче се бил договорил с главния изпълнител - австрийската фирма Щрабаг, да пререже лентата преди крайния срок. По-важно все пак е кога съоръжението реално ще започне да работи и да посреща пътници.

Facebook logo
Бъдете с нас и във