Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

АКО ОФИЦЕРИТЕ КАРАХА ТИРОВЕ

С какво са по-специални шофьорите на ТИР-ове и техните началници от останалите граждани, та могат когато си поискат да им тровят живота и да им опъват нервите до скъсване, както това стана в началото на седмицата в София и в избрани градове от страната? Комай единственото им предимство е големината на камионите, безцеремонното чувство за налагане на интереса на всяка цена и склонността да бъдат лесно манипулирани в името на същия този интерес. Който всъщност не е съвсем техен.В понеделник камионите задръстиха и без друго мъчителния трафик в София, защото протестираха срещу някакво решение на транспортното министерство за някакви разрешителни. Какви и защо е интересно само за тях. При това, доколкото стана ясно от хаотичната информация, проблемът не е само защо за нас няма, а преди всичко защо има за конкуренцията, дето е сгазила лука лани. Всъщност за този протест тоя път никой не бе дал разрешение. Поради което столичани и жителите на останалите избрани градове в страната би трябвало да са благодарни на общинските си управи. В София специално кръгчетата, които 20-тонните камиони си въртяха по няколко булеварда, изнервиха хората от няколко квартала. Можеше да псува и цяла София. Дето се вика, сполай! Но, честно казано, наглостта на собствениците и мениджърите на тежкия автотранспорт е удивителна. Когато преди месец-два жителите на Княжево опитаха нещо подобно и затвориха за камиони пътя през квартала си, щото ги убиваха и им рушаха къщите, собствениците ги нямаше. На топа на устата бяха шофьорите. Пак те се караха с жителите на Мало Бучино, с перничани - защитават си хляба хората. Ама и хайвера на тези, дето тогава се криеха. Сега, когато иде реч за един чисто професионален спор с държавното ведомство, началниците изкараха пак шофьорите и ги изправиха срещу гражданите - протестът уж бе срещу министерството, ала рекетът се осъществяваше посредством софиянци и гостите им. Вечните невинни жертви за всички неуредици в държавата! Нека да е ясно - всеки има право на протест. И превозвачите, които са против решението на транспортното ведомство да не убие окончателно конкурентната фирма, и конкурентната фирма, която също се кани да задръсти София с камиони, ако се посегне на статуквото. Знаете ли, в тая история дори не ни интересува кой е прав и кой - крив. Това си е браншов спор - да си го решават. Не е частен бизнес тоя, при който печалбите са лични, а проблемите - обществени. Такава музика няма! Нека си протестират, но без камионите.Какво ще стане, ако решат да протестират офицерите, на които (както през цялото последно десетилетие) предстои да бъдат уволнени от армията? Да подкарат танковете от Горна баня към площад Батенберг? Или да отворят оръжейните пирамиди, да раздадат пушкалата и да поведат ротите по софийските улици? Колко му е.Че интересът клати феса се знае. Не се знае кога някой с особен интерес ще си загуби феса.В петък един шофьор, преминал от Ситняково до Подуне за час и двайсет минути, питаше: Абе къде е народната милиция?

Facebook logo
Бъдете с нас и във