Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

АКО ИМА ПРОБЛЕМИ, ДА КАЖАТ КАКВИ СА

Димитър Павлов, изпълнителен директор на Хемус Ер ЕАД, пред в.БАНКЕРЪГ-н Павлов, как шестмесечното протакане на приватизационната сделка се отразява върху дейността на Хемус Ер ЕАД?- Забавянето влияе изключително негативно. На първо място за нас като компания е важно осигуряването на спокойна обстановка, в която да работим. Все пак постигнатите резултати говорят сами по себе си - че това което правим, е правилното. Шестте изминали месеца са достатъчен период, в който тази сделка можеше да се провери отвсякъде. Така че оттук нататък, ако има проблеми, е необходимо да бъде казано какви са те, а ако няма - просто трябва да вървим към развитие на компанията.Хемус Ер е силна с това, че работи. Ние нямаме такива активи като Балкан, които могат да бъдат разпродадени, и в този смисъл интересите на държавата просто не могат да бъдат застрашени.Бихте ли споделили очакванията си от насроченото за 19 февруари ново общо събрание на акционерите?- Аз съм оптимист и смятам, че разумът ще надделее над емоциите, ако има такива. В крайна сметка интересите и на държавата, и на Пирин турист са еднопосочни. И ако наистина се постигне споразумение между тях, това ще е предпоставка за развитието на Хемус Ер. Другото ще бъде нелогично за мен. Двете страни трябва да си дадат и сметка, че става въпрос за първата авиокомпания в България. За една изключително добре развиваща се авиокомпания.На какъв етап са идеите за превръщането на Хемус Ер в национален превозвач?- Предполагам, че отговорът на този въпрос би трябвало да се даде от друг. Ние сме тук, за да си свършим нашата работа. Аз съм щастлив, че държавата има една такава компания като Хемус Ер. Но и държавата не бива да забравя, че в нея работят хора, върху които така или иначе изключително много влияят решенията, които се вземат от страна на всички органи. Тези решения трябва да са такива, че хората да са мотивирани за работа.При сегашната ситуация очертани ли са ясно насоките за развитие на компанията?- Желанието ни е да въведем и нови самолети в експлоатация. Но това ще зависи от дестинациите, които ще бъдат предоставени за обслужване от Хемус Ер ЕАД. В случая пазарът и техниката са взаимно свързани. Имаме един голям пакет от дейности, които изпълняваме: чартърна програма, отдаване на самолети на лизинг, редовни международни и вътрешни линии... В зависимост от това, което ни бъде гарантирано от държавата, ще разгледаме възможностите и за вкарването на западни самолети и за въвеждането им в експлоатация. В момента разполагаме с най-големия авиационен парк в България и сме в състояние да удовлетворим не само нашите нужди, но да усвоим и нови дестинации.Виждате ли възможности за бъдещо сътрудничество с Балкан след споровете около закупените от тях четири самолета?- Винаги съм бил привърженик да си сътрудничим с тази авиокомпания. А колкото до конкретния въпрос, е интересно защо Балкан разпродаде и наряза толкова много самолети, а се хвана точно за четирите, дадени на Хемус Ер. Нека да кажат в какво състояние бяха тези машини, когато ни бяха продадени. Те бяха четири купа желязо, в които досега са вложени между 4 и 5 млн. щ. долара. С тях сега летят същите инженери и пилоти, които и преди това са ги обслужвали. С тези самолети запазихме част от българския пазар. Време е да се разбере, че сътрудничеството между Балкан и Хемус Ер може да бъде от полза и за двете авиокомпании.Ангажиментите, залегнали в приватизационния договор за Хемус Ер, също ли чакат приключването на сделката? - Въпреки забавянето изискванията по приватизационния договор (ръст на печалбата, брой служители и др.) и сега се изпълняват. Обемът на извършената работа през 2001 г. е изключително голям - над 200% увеличение в сравнение с предишната година. Самият факт, че финансовият ни резултат е положителен, показва, какво е свършено. Ще увеличаваме и броя на служителите.

Facebook logo
Бъдете с нас и във