Банкеръ Daily

Управление и бизнес

Превозвачи се заканват да блокират София с 1000 камиона

Превозвачи се заканват да блокират София с 1000 камиона и автобуса. Очаква се това да стане по време на срещата на върха между лидерите на ЕС и Западните Балкани на 16 и 17 май. От бранша се опасяват, че новите правила, нашумели като „Закона Макрон”, ще оставят без работа 120 000 българи. 

„Видяхме огромната опасност за българския транспортен бранш. Още през октомври българските евродепутати излязохме с позиция, която казва, че всички тези условия – за престоя, спането в хотел - не са удачни и това ще убие бизнеса в държавите от Източна Европа”, заяви евродепутатът от ГЕРБ Емил Радев тази сутрин пред Нова телевизия.

Миналата седмица парламентът възложи на Министерския съвет да обсъди законодателния пакет за мобилност на Европейската комисия и да приеме недвусмислена позиция в подкрепа на исканията на българските превозвачи и в защита на техните и тези на българските граждани права и интереси. Решението беше прието единодушно от всички парламентарни групи.

Вносителите на проекта са Цветан Цветанов от ГЕРБ, Корнелия Нинова от БСП, Мустафа Карадайъ от ДПС, Валентин Касабов от “Обединени патриоти” и Гергана Стефанова от “Воля” Днес преди парламентарното заседание се проведе транспортна комисия с единствена точка предложението за проекта за транспортна мобилност, за да може Министерският съвет да гласува позиция преди срещата на върха в София на 16-17 май.

Правителството подкрепи превозвачите в протеста им срещу готвените промени в рамките на Европейския съюз. На 8 април в Министерски съвет се състоя среща между премиера Бойко Борисов,  министъра на транспорта Ивайло Московски и представители на браншовите организации в транспортния сектор. Повод за срещата бе обявеният от българските превозвачи национален протест на 16-и и 17-и май заради обсъждания от Европейския съюз Пакет за мобилност. Документът подкрепен от Франция, Германия, Австрия и Италия, предвижда шофьорите на ТИР-ове от източноевропейските страни да получават командировъчни като тези в западноевропейските, и ред други правила за почивка, които биха заплашили 190 хил. български превозвачи с фалит. Част от изискванията в пакета за мобилност са шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на тираджията да му се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл, да не се спи в кабините на камионите.

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във