Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

КОЛОНКА КОМПАНИИ

АНГЛИЙСКАТА НЕШЪНЪЛ ЕКСПРЕС ПАЗАРУВА В ИСПАНИЯАнглийската компания за автобусни и железопътни превози Нешънъл експрес се е договорила да купи испанската транспортна фирма Алса за 262 млн. англ. лири. Алса е най-голямата частна фирма за автобусни услуги в Испания с парк от почти 1400 коли и е собственост на фамилия Косман. Освен на местния пазар тя работи в Португалия и Мароко и обслужва дълги дестинации в Западна Европа. Нешънъл експрес пък предлага услуги на местния пазар и зад граница и твърди, че всеки ден превозва по един милион пътници по света. Покупката на Алса е важна стъпка за разширяване на дейността на англичаните в Испания, твърди главният изпълнителен директор на Нешънъл експрес Фил Уайт. Сделката не включва дейността на испанската компания в Китай и Южна Америка, които остават под контрола на семейство Косман. Поглъщането трябва да бъде одобрено от испанската агенция за защита на конкуренцията и ще приключи до шест седмици. ЛАКШМИ МИТАЛ ПОДПИСА СДЕЛКА С... ИНДИЯНай-голямата групировка за производство на стомана в света Митал стийл е подписала договор да инвестира 9 млрд. щ. долара за изграждане на стоманодобивен завод с капацитет 12 млн. т стомана годишно в Индия. Това ще е втората по размер чуждестранна инвестиция в стоманения сектор на страната. Регистрираната в Холандия Митал стийл ще проучи и възможността да открие електроцентрала с капацитет до 2400 мегавата. Управителят на групировката Лакшми Митал е роден в Индия, но има английско поданство и никога не е инвестирал в родината си. Той обяви, че проектът ще се осъществи в две фази, като всяка ще включва изграждането на производствени мощности за по шест милиона тона суровина. Очаква се заводът да бъде построен до 2012 година. ФАЛИТЪТ НА ДЕЛФИ ЩЕ ДОКАРА МАСА НЕПРИЯТНОСТИ НА ДЖЕНЕРЪЛ МОТЪРСНай-големият производител на автомобилни части в Северна Америка Делфи реши в края на миналата седмица да потърси съдебна защита срещу кредиторите си. Базираната в Мичиган компания, която има 29 млрд. щ. долара годишни приходи и 180 хил. служители, е най-големият производител, потърсил закрилата на глава 11 от щатския Закон за фалитите. Ръководството на Делфи бе принудено да стигне до тази крайна мярка, след като не успя да договори отстъпки с профсъюзите, нито финансова помощ от Дженеръл мотърс - бившата си компания майка и най-едър клиент. Фалитът на Делфи може да струва милиарди долари по гаранциите за пенсии и здравни осигуровки, които Дженеръл мотърс даде преди шест години. По изчисления на автомобилната групировка, максималната сума, която ще й се наложи да плати по ангажиментите към работниците, преминали на работа в Делфи през 1999 г., когато фирмата се отдели от родителя си, ще е 11 млрд. щ. долара.

Facebook logo
Бъдете с нас и във