Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

КОМПАНИИ

ДЖЕНЕРЪЛ ИЛЕКТРИК ОБВИНЕН В РАСОВА ДИСКРИМИНАЦИЯЩатският производствен гигант Дженеръл илектрик е обвинен, че третира неравностойно чернокожите си директори и заплаща по-ниско труда им, отколкото на белите на същите постове. Марк Томас - шеф на фирменото поделение Авиейшън матириълс, твърди, че компанията е възпрепятствала кариерата му, и е завел съдебен иск за обезщетение от 450 млн. щ. долара. Според представените в съда документи, чернокожите мениджъри заемат около 5% от ръководните постове в Дженеръл илектрик. Четиридесет и тригодишният Томас е главен изпълнителен директор на Авиейшън матириълс от март 2004 г. и, по думите му, поделението е увеличило продажбите и печалбите си благодарение на неговите усилия. Той обаче получавал основна заплата 205 хил. щ. долара, докато негов бял колега на по-ниска длъжност вземал 219 хил. долара. ВИВЕНДИ ЮНИВЪРСЪЛ СЪДИ ДОЙЧЕ ТЕЛЕКОМВтората по големина френска телефонна компания Вивенди юнивърсъл внесе на 17 май съдебен иск срещу германската Дойче телеком в търговския съд в Париж. Французите искат обезщетение от 2.2 млрд. евро заради срив на цената на тяхна инвестиция в Полша. Вивенди твърди, че през септември 2004 г. Дойче телеком без предупреждение и ясна причина е прекратил преговорите помежду им за продажбата на 51-процентния френски дял в най-голямата полска мобилна групировка Полска телефониа цифрова. През август 2003 г. Дойче телеком - притежател на 49% от полската компания, предлага 1 млрд. евро за останалите акции, които са обща собственост на Вивенди и на полската фирма Електрим. Французите подозират, че с прекратяването на преговорите Дойче телеком е целяла да намали цената и дори че е смятала да купи дела на Електрим, без да се съобразява с Вивенди. ТУРСКАТА ОНУР ЕР ОТХВЪРЛЯ ОБВИНЕНИЯТА НА ЕВРОПЕЙЦИТЕТурската авиокомпания Онур ер води преговори с оторизираните власти в Холандия за вдигане на забраната за полети на самолетите й заради пропуски в мерките за сигурност. Машините на Онур ер бяха приземени от холандците в края на миналата седмица, след което подобни мерки предприеха и Франция, Швейцария и Германия. По оценка на ръководството на турската авиокомпания, тези ограничения не са правилни, защото се вземат всички необходими мерки за сигурността на полетите. Онур ер е нискобюджетна авиационна фирма, която развива дейност от 1992 година. Тя разполага с 26 самолета и превозва около 1.4 млн. пътника годишно.

Facebook logo
Бъдете с нас и във