Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

КОМПАНИИ

ТОЙОТА ИЗМЕСТИ ФОРД МОТЪРТойота стана първата японска компания, чиято чиста печалба надхвърля един трилион йени. През изминалата фискална година (приключила на 31 март 2004-а) производителят на коли е отчел 55% ръст на нетния си доход, който е достигнал 1.16 трлн. йени (10.2 млрд. щ. долара) - два пъти повече от комбинираната печалба на Дженеръл мотърс и Форт мотърс. Тойота е продала 6.78 млн. коли през 2003 г., с което се нарежда плътно след Дженеръл мотърс (8.59 млн. продажби) и пред Форд мотър (6.72 млн. продадени автомобила). Най-голямата компания в Азия планира десетпроцентен ръст на печалбата си през тази година и смята да разшири на 15% дела си от световния пазар на коли до десет години. ФРЕНСКО-ХОЛАНДСКАТА АВИОКОМПАНИЯ РЕГИСТРИРА УСПЕХИПътническият поток на авиокомпания Ер Франс - Ка Ел Ем се е увеличил с 19.5% през април спрямо същия период на 2003 г., което се дължи основно на силното представяне на далечните дестинации. Това са първите обединени данни за групировката, чиито акции започнаха да се търгуват като на една обща структура от началото на май. ДАРДЪН ЗАТВАРЯ ШЕСТ РЕСТОРАНТАБазираната в Орландо, щата Флорида, ресторантска групировка Дардън рестърантс обяви на 11 май, че е затворила шест борещи се за оцеляване ресторанти от веригата Бахама брийз. Освен това ще отпише стойността на още четири от нея и на два ресторанта от друг тип. Дардън има над 1300 заведения по света. Бахама брийз е верига с Карибска тематика, която се отличава с тропически напитки, музика на живо и набор от морски деликатеси и ястия от макаронени изделия с островни зеленчуци и сосове. Предприетите мерки ще намалят с 14% приходите на групировката през четвъртото тримесечие на изтичащата на 30 май финансова година, но ще укрепи оставащите заведения на Бахама брийз. БРИТИШ ЕЪРУЕЙЗ ЩЕ КАЧВА ЦЕНИТЕАнглийският национален авиопревозвач Бритиш еъруейз планира да увеличи цените на билетите заради препускащите котировки на суровия петрол. От 13 май компанията ще взема по 5 англ. лири повече за двупосочен билет и по 2.50 англ. лири отгоре за еднопосочен. Подобно съобщение преди Бритиш еъруейз направи и австралийската авиокомпания Кантас, която прехвърля допълнителните си разходи върху цените на билетите, за да се справи с 57-процентния ръст на разноските за реактивно гориво през последната година. Кантас завишава с 6 австрал. долара цената на вътрешните полети и с 15 австрал. долара - на международните. Миналата седмица германската авиокомпания Луфтханза увеличи стойността на карго-услугите си.

Facebook logo
Бъдете с нас и във