Банкеръ Daily

Свят

Какви права имаме при закъснял полет?

Закъснелият по някаква причина полет често ни поставя в доста неприятна ситуация - пропускаме среща, или връзка с друг полет, или просто саботира програмата, която сме си планирали за своята екскурзия...

В такъв случай имаме право на компенсация.

Съгласно Регламент 261/2004 пътниците, пътуващи от летище в рамките на Европейския съюз, както и тези, които пристигат на някой аеропорт в ЕС имат определени права, когато авиопревозвачът е изпълнил некоректно задължението си за превоз.

Ако полетът закъснее с над 2 часа, авиокомпанията е длъжна да осигури на пътниците храни, напитки, достъп до телефонни обаждания и имейли. В този случай е важно пътуващите да пазят касовите бележки за всички разходи, които правят по време на своя престой.

Когато самолетът е пристигнал с над 3 часа закъснение в крайната си дестинация авиокомпанията дължи на пътниците си обезщетение в размер от 250 до 600 евро, но ако закъснението е по вина на авиокомпанията (например технически проблем). При извънредни обстоятелства: лошо време, стачки на персонала или поява на риск за сигурността на пътниците, авиокомпанията не дължи обезщетение за закъснелия полет.

Facebook logo
Бъдете с нас и във