Банкеръ Daily

Съдби

Залезът на "ангелите"

Модел на Savage x Fenty.
S 250 09cdeec2 1b0a 4f1c 9e31 74bbe03b31ba

Производителите на бельо от десетилетия втълпяват на жените, че продуктите им стоят прекрасно върху идеално тяло. Сексуалността беше основният двигател за продажбите на популярните брандове и изглеждаше, че това е завинаги. Тази година обаче се оказа революционна за модната индустрия и особено за сегмента, свързан с бельото.

Фирмите за дрехи отдавна намекват, че е време да се забрави за нулевите размери и миловидните модели с кукленски черти на лицето. Сега това важи с пълна сила и за рекламния пазар на бельо. Но неговият дългогодишен лидер - Victoria's Secret - продължава със завидно упорство да игнорира последните тенденции. Докато повечето западни марки увеличават печалбата си няколко пъти, разширявайки своите колекции до размер XXL, цените на акциите на Limited Brands, основната компания на Victoria's Secret, стремително падат. Защото култовият бранд не може да приеме факта, че живеем в нов свят, където красивото тяло не е задължително с параметри 90-60-90. Изследванията показват, че от началото на революционната за цялата сфера 2018-а Limited Brands вече е поевтиняла два пъти и бизнесът продължава да залязва.

Известната история за успеха на основателя на Victoria's Secret - Рой Реймънд, разказва как в средата на 70-те години на ХХ в. посетил магазин за бельо  с намерението да направи подарък на жена си. Но не открил нищо подходящо и след две години представил на света първия магазин за еротично дамско бельо, който бил ориентиран към клиентките и техните съпрузи. Оттогава марката се разраства с огромни темпове, а когато започва да организира и прочутите си модни ревюта, на подиума се появяват моделите, наречени "ангели", заради крилете, закрепени на гърбовете им. Изумителните цветове, блясъкът и невероятната сексуалност на дефилетата поразяваха въображението и на двата пола - бельото на Victoria's Secret и до ден днешен се купува за подарък на любимите жени. Единственото нещо, което собствениците не отчетоха, са новите тенденции във фешън индустрията и краят на приказката настъпи заедно с края на епохата на пластмасовата Барби.

Сексуалността ще бъде на мода, докато желанието на човечеството да се размножава не се изчерпи, но през 2018-а разговорите за стандартите на женската красота постепенно стихват. Още преди няколко години западната индустрия за дрехи започна да се съобразява с правото на дамите да изглеждат такива, каквито са. Както по всичко личи обаче мениджърите на Victoria's Secret са готови да признаят необходимостта от разнообразие на подиума единствено по отношение на цвета на кожата и формата на очите на моделите си. Затова включиха в състава на "ангелите" представителки на различни раси. В същото време световните подиуми се напълниха с манекенки "плюс сайз", които по-рано бяха съветвани да посещават фитнес салоните. Само че сега модните брандове се съобразяват именно с тях.

Изследванията показват, че със сегашната си маркетингова стратегия Victoria's Secret е обречена на провал заради бунта срещу сексуалния тормоз и новото, позитивно отношение към женското тяло. Докато марката за бельо Savage x Fenty, създадена от певицата Риана, постига успехи сред съвременната публика и в социалните мрежи. Нейната философия е, че няма "неудобни" части на тялото, които трябва да бъдат прикривани, например с актуалните по-рано повдигащи сутиени, защото тялото на всеки човек е прекрасно.

Facebook logo
Бъдете с нас и във