Банкеръ Weekly

Съдби

ЗА МЕСЕЦ ЗРИТЕЛИ НА БИ ТИ ВИ ИЗГОРЯХА С 13 000 ЛЕВА

ИЗМАМНИЦИ НАХЛУВАТ В ТЕЛЕВИЗИОННИТЕ ИГРИИзвестни и ползващи се с доверието на хората медии напоследък все по-често биват въвличани в мошенически схеми. През май за броени дни полицията в няколко града съобщи, че в играта на котка с мишка са вкарани и Би Ти Ви, и Нова телевизия. През миналия месец лъжеагенти на играта Треска за злато, в която срещу телефонно обаждане зрителите на Би Ти Ви могат да печелят нелоши пари, само за десетина дни прибраха около 13 хил. лв. от лековерни жители на София, Пловдив и Бургас, Казанлък. Според съобщение на пловдивското МВР, инсценирайки раздаване на награди от Треска за злато, трима души откраднали 4000 лв. и 330 долара от 61-годишен жител на града. Пак по данни на полицията, само че в Казанлък, в ръцете на нерегламентирани служители на играта минали 1500 лв. и 1260 долара, които дотогава притежавал 74-годишен мъж от града.Най-фрапиращата история обаче дойде от Русе, където двама мошеници подлъгали мъж на 78 години не само да им даде току-що изтеглена от банката сума, а дори го убедили да се върне повторно и да изтегли и останалите си спестявания - общо 4500 лева. Крадците спечелили доверието на възрастния мъж с добрата новина, че точно той е късметлията да отгатне от първия път печелившите числа на томболата. От Би Ти Ви потвърдиха, че знаят за измамническите схеми. От екипа на Треска за злато подчертаха, че непрекъснато повтарят на зрителите си, че залози се приемат само по телефона на предаването и по никакъв друг начин. Хора от телевизията признаха пред БАНКЕРЪ, че в обсега на бандитите, опитващи се да вдъхнат доверие на жертвите си, попадат и други предавания. Сред последните тенденции са продажби по домовете на бельо от колекцията на дамското предаване Огледала. По-стара, но все още вървяща далавера е предлагането на билети за Шоуто на Слави из улиците на по-малките градове в страната. В края на май в ИНТЕРНЕТ-страницата на Нова телевизия се появи съобщение, че в столицата се организират фалшиви анкети, в които, злоупотребявайки с името на медията, анкетьори посещават домовете на хората и се опитват да пласират стоки на нереални цени. В новините на телевизията бе разказано за случай на фалшиво проучване в столичния квартал Дружба. Телевизията не извършва подобна дейност и не е упълномощавала свои представители за това - се казва в съобщението, публикувано в сайта. - Ако ви споходят такива мними журналисти, веднага сигнализирайте в полицията. Данните на полицията показват, че популярната игра Стани богат също често влиза в обращение. От Нова телевизия съобщиха и за измамници, които напоследък поглеждат към предаването Искам работа, обещавайки участие и дори победа срещу комисиона. В новинарските блокове и в ИНТЕРНЕТ- страницата на телевизията опровергаваме всеки опит за злоупотреба, за който научим - поясни за БАНКЕРЪ председателят на съвета на директорите на телевизията Силва Зурлева. - Случаите са изолирани и обект на измамите стават главно прекалено доверчиви хора. Нашите наблюдения са, че опити за измами се правят най-често при благотворителни кампании за набиране на средства за пострадали или болни хора. Миналата година мъж използваше името на телевизията без наше позволение. Предупредихме по възможно най-бързия начин зрителите да внимават. От Съвета за електронни за медии уточниха, че Законът за радио и телевизия не задължава медиите да предупреждават зрителите за възможни злоупотреби. В последните месеци съветът затегна контрола върху телевизионни програми, наблягайки преди всичко на рекламите и коректното обявяне на тарифите на телефоните, на които зрителите могат да звънят. Описаните случаи са типични примери за измама, с които се занимават полицията, прокуратурата, следствието и евентуално съдът - коментира членът на съвета Райна Николова. - Ако измамите не спрат, съветът може единствено да приеме декларация, с която да призове медиите да вземат някакви мерки, без обаче да може да ги задължи. Със сигурност увеличаващият се брой игри в ефира ще доведе до още по-голямо разнообразие и усъвършенстване на способите за измама. В най-мрачните прогнози познатите от зората на демокрацията щайги с мургави крупиета, играещи на тука има-тука нема, ще бъдат сменени от хора в костюми пред луксозни маси с надпис на любимото телевизионно предаване над тях. Лесно може да се предположи, че в близко бъдеще крадците ще се насочат и към последното улеснение, което тв състезанията предоставиха на зрителите си - участието в тях със sms-и. Все още неразработена територия е и ИНТЕРНЕТ-пространството, което за радост на потребителите му засега изглежда сравнително безинтересна зона за мошениците. Докога тези територии ще останат неразработени е елементарен въпрос с лек отговор и питането е това ли е всичко, което медиите могат да направят, за да защитят себе си и хората, които им вярват? ОТ НАРЪЧНИКА НА МОШЕНИЦИТЕ: В парка на бургаския район Славейков 63-годишен мъж е пресрещнат от двама непознати, представили се за работещи в телевизионната игра Стани богат. Единият от измамниците обяснил на лековерния бургазлия, че за спечелването на големия джакпот е необходимо участникът да има 2000 лева. Вторият заявил, че има 1500 лв., но му трябва съдружник за още 500 лева. Възрастният бургазлия дал 200 лв., взел назаем от свой познат още 300 и предоставил исканата сума. Под предлог, че отиват да вземат останалите 1500 лв., непознатите изчезнали с парите му. Двама мъже се представили за служители на популярната телевизионна игра Треска за злато и излъгали 74-годишен мъж от Казанлък, че е спечелил 30 лева. Измамниците го убедили, че може да спечели още по-голяма сума, ако даде пари в брой. Мъжът показал 1500 лв. и 1260 долара. Псевдослужителите му казали, че печели 2000 лв., завели го до мним офис, за да му изплатят сумата, след което прибрали парите му и избягали в неизвестна посока. Пенсионер на 61 години, който току-що си бил взел пенсията, е измамен от човек, представящ се за организатор на играта Стани богат. Непознатият поискал пари за участие в играта. Когато се прибрал вкъщи, възрастният мъж установил, че от пенсията му липсват 120 лева. (Данните са на информационна агенция Фокус)

Facebook logo
Бъдете с нас и във