Банкеръ Weekly

Съдби

ЗА ХРАНАТА, ОТ КОЯТО ЗАВИСИ НЕ САМО ВОЙСКАТА...

ВОЕННОТО КОНТРАРАЗУЗНАВАНЕ РАЗНИЩВА ОБЩЕСТВЕНИТЕ ПОРЪЧКИ ЗА ДОСТАВКА НА ХРАНИТЕЛНИ ПРОДУКТИ ЗА АРМИЯТАВоенна тайна, или по новому класифицирана информация, е бройката както на наборниците, така и на щатните фуражки. Един дявол знае защо е така при положение че се знаят две важни неща. Първо, че според План 2004 поне засега числото на армията ни е заковано на 45 хиляди, от които 42 100 души са на подчинение на Генералния щаб, а 2900 - на министъра на отбраната. Да не говорим, че никой не е опровергал официално огласените от медиите данни, че в момента близо половината от този състав са офицери и сержанти, а другата половина наборните и кадровите войници. Второ, не е никаква тайна и това, че по разкладка на един срочно или свръхсрочно служещ се полагат по 700 грама хляб на ден. А пък според публично направените в края на 2003-а заявки от шестте армейски териториални снабдителни центъра в страната, войсковите ни поделения през 2004 г. имат нужда общо от 4 061 941 кг хляб. Публикувани са и конкретните потребности във всеки един от центровете - Софийския, Пловдивския, Плевенския, Сливенския, Шуменския и Казанлъшкия. Така че, ако се направи една проста сметка, секретната бройка на армейците из тези региони безпроблемно да бъде разкрита. Доста по-трудно обаче могат да се разкрият заигравките около всички доставки на обхванатите в шест групи, или лота, различни видове хранителни продукти - тестени, млечни, месни, пилешки и рибни изделия, а също плодове и зеленчуци и безалкохолни и алкохолни напитки. Става въпрос за солидно количество стоки - над 3 млн. кг млечни продукти, близо 1.7 млн. кг месо, 5 млн. кг пилешко и 4.9 млн. кг плодове и зеленчуци. От доставките им падат добри пари, при това не само за фирмите, които в края на миналата година спечелиха търговете, организирани от териториално-снабдителните центрове (пряко подчинени на Генщаба) по Закона за обществените поръчки. Според слуховете, носещи се в самото отбранително министерство, комисионата, която взимали шефовете на центровете за спечелване на наддаването за всеки един от споменатите шест хранителни лота, вървяла между 30 и 40 хил. лева. Твърди се още, че победителите в тези състезания са все фирми, неотговарящи на основното изискване, поставено пред кандидатите - да имат собствено производство и да са със солиден имидж на пазара. В броя си от 17 юли 2004-а, под заглавие Покрай армейската храна падат и добри бакшиши, в. БАНКЕРЪ подробно описа схемата на тези сладки поръчки, като предостави думата и на висшите армейски органи. Но вероятно поради сложната субординация в системата те се възползваха от дадената им възможност едва сега.

Facebook logo
Бъдете с нас и във