Банкеръ Weekly

Съдби

ВОЛАНИ В СЪРЦЕТО, КОНЦИ ВЪВ ВЕНИТЕ

Когато през декември 2002 г. нюйоркската корпорация Филипс-Ван Хюсън (Phillips-Van Heusen) стана собственик на модната къща Келвин Клайн (Calvin Klein), мениджърите й обявиха, че сами ще продават мъжката колекция на прочутия дизайнер. Що се отнася до новата колекция за жени на Клайн обаче, корпорацията реши да продаде на друга компания лиценза за нейното производство и продажба. В средата на юни 2003 г. нюйоркските експерти начело с главния изпълнителен директор на Филипс-Ван Хюсън Брус Клатски сключиха сделка с търговската компания Келууд (Kellwood) с изричното условие дамската колекция да бъде разработвана в сътрудничество с признатия за истински гуру на модата Андрю Гросмън. Четирийсет и четири годишният потомствен моден експерт и неговият партньор в компанията Гросмън енд Врийлънд (GAV) - Александър Врийлънд, се ангажираха с дизайна и маркетинга на колекцията, както и с намирането на фабрики, които да произведат облеклата. От своя страна купувачът на лиценза Келууд - един от най-големите производители на дрехи в света, се зае с осигуряването на допълнително финансиране, с производството и дистрибуцията.Съюзът между Келууд и GAV наподобява връзката между Фред Астер и Джинджър Роджърсшегуват се специалистите: той й носи класа, а тя - сексапил. В конкретния случай обаче гигантът Келууд ще осигури на GAV внушителна дистрибуторска мрежа и, може би най-важното, пълен портфейл. От своя страна Гросмън и Врийлънд и двамата около четирийсетгодишни и с богат опит в търговията с модни стоки ще дадат на Келууд своя хъс и проницателността си. И докато Александър Врийлънд се занимава с видимата част от бизнеса - продажбите и маркетинга, Андрю Гросмън ще остане зад кулисите, както винаги досега. Още в първите дни след сделката на гиганта Филипс-Ван Хюсън обаче немалко модни капацитети и банкери признаха, че именно Гросмън е човекът, който изживява всяка минута от своя живот с проблемите на модния бизнес и има заслужена репутация на един от най-умните мъже в бранша. Анди носи търговския нюх в кръвта си - хвали го директорът на Келууд Хол Ъпбин. - Той познава всеки сантиметър от този бизнес.Едва ли е изненада фактът, че Андрю Гросмън израства в БронксТози нюйоркски квартал е родното място на Ралф Лорън, на Келвин Клайн и изобщо на всеки, който е име в света на модата. А страстта си към дрехите и модата Андрю дължи не на някаква прищявка на съдбата, а на своето семейство. През 2001 г. неговият баща - Хърбърт Гросмън, се оттегля от компанията си Хърбърт Гросмън ентърпрайсиз (Herbert Grossman Enterprises), която продава не друго, а костюми. Бабата на Андрю - Франсис, шиела джобове за дрехите, произвеждани от малка бруклинска фирма. Друга роднина на Андрю днес работи като вицепрезидент на гиганта Найк (Nike).През 1977 г., след като изкарал цели две години в местен университет, Андрю помолил баща си да му намери някаква работа. За своя изненада получил отказ. Когато тръгнал да се разхожда из Ню Йорк, попаднал на компания, която произвеждала джинси, и се съгласила да го наеме. Две седмици по-късно, когато осъзнал, че Андрю мисли съвсем сериозно да напусне колежа, баща му се намесил и обещал да го представи на главния изпълнителен директор на Ийвън Пикоун (Evan Picone) - по онова време едно от големите имена сред производителите на конфекция. В крайна сметка Андрю не само започнал работа там, но и се оженил за дъщерята на шефа си. Бракът му с нея обаче се разпаднал в началото на 90-те години на ХХ век.Междувременно през 70-те и 80-те години той обиколил доста модни къщи, докато накрая станал мениджър по националните продажби на Ралф Лорън (Ralph Lauren). Когато се присъединил към екипа на компанията, продажбите на дамски дрехи на Поло възлизали на 8 млн. щ. долара, а през 1982 г., когато напускал, те вече надхвърляли 92 милиона. Причината Андрю да си тръгне бил бизнесът на баща му, който имал нужда от неговата помощ. За кратко. Скоро той се преместил в Уилиуеър (Williwear), която през 80-те години произвеждала едни от най-популярните марки младежки дрехи. Пътувал поне веднъж месечно до Индия, където било изнесено производството на компанията. Там го заварило телефонно обаждане от групировката Джоунс аперъл (Jones Apparel). Предлагали му да поеме част от фирмените операции. Не след дълго Андрю Гросмън се издигнал до президентския пост на Джоунс аперъл, а после бил назначен и за главен финансов директор на Джорджо Армани (Giorgio Armani), където работил до 2000 година.В Италия Андрю работеше изключително внимателно - спомня си някогашен негов колега в Джоунс аперъл, който днес е президент на Файненко глоубъл кънсалтинг (Financo Global Consulting). - Купуваше най-добрите коприни от най-добрите фабрики, и то на най-изгодните цени. Помня също, че изпитваше някаква необяснима страст към дрехите изобщо.Макар че Врийлънд и Гросмън създали GAV едва през март 2003 г., те вече имали грандиозни планове за своя бизнес. Женската колекция на Келвин Клайн била само една част от тях - оказва се, че наскоро двамата партньори са грабнали лиценз и на дизайнера Емануел Унгаро. Поне засега обаче те няма да могат да реализират всички свои амбиции, тъй като мениджърите на Филипс-Ван Хюсън настояли GAV да съсредоточи цялото си внимание върху линията Келвин Клайн, която ще се появи в магазините в САЩ през пролетта на 2004 година. А тази задача не е толкова лесна, като се има предвид, че всички в модния бранш и най-вече лидерите Ралф Лорън, Джоунс Аперъл и Лиз Клербърн (Liz Claiborne) смятат представянето си през този сезон за най-решаващо. Главен дизайнер на облеклата на GAV вече е втората съпруга на Андрю Гросмън - Робин Хауи. Тя е заемала същия пост и в конкурентната фирма Джоунс аперъл и договорът й изисквал да изчака две години, докато получи право да поднови работата си.Вече минахме през първия етап от дизайнерската работа - споделя Гросмън. - Цветовете и концепциите са одобрени, а сега работим по кройките и десените. Доволен е и шефът на Келууд : Гросмън не чака дълго след сключването на сделката. Беше подготвен и вече работи с всички сили.

Facebook logo
Бъдете с нас и във