Банкеръ Weekly

Съдби

В ТЪРСЕНЕ НА ПРОЦЕС ЗА МИЛИАРДИ

Стивън Снайдър е спечелил стотици милиони долари за клиентите си в съдебните зали. Притежава Ролс-ройс, имение със закрит басейн и частен киносалон. Той е съвършеният образец на успешен адвокат, но това, изглежда, не му е достатъчно.През февруари специалистът от Балтимор похарчи близо един милион долара за своя рекламна кампания, надявайки се тя да му донесе участие в процес, в който са заложени милиарди. Правя го, за да завърша подобаващо кариерата си - обяснява Снайдър. - Просто чувствам, че трябва да го направя. Но може би е добре да го обсъдя с психоаналитика си.Досега в кариерата си Стивън Снайдър е имал няколко случая, приключили с внушителни по стойност присъди - например срещу производители на цигари. За тях обаче дори добрите адвокати не получават лесно ангажимент. Затова той решил да заложи на по-агресивен план и платил, за да бъде рекламиран на цели страници в престижни издания като Ню Йорк таймс, Уолстрийт джърнъл и други. Текстът на рекламата призовавал потенциалните клиенти да му позвънят или да посетят сайта му в ИНТЕРНЕТ. Но достъп до този сайт имат само онези посетители, които отговарят най-вече на едно условие - да си търсят адвокат за скъпоструващ съдебен процес.Изненадваща стъпка - коментира Ханк Шафрън, директор по комуникациите в правна кантора в Бостън, който си спомня, че през 2001 г. адвокатска фирма от Сан Франциско провела телевизионна рекламна кампания в цялата страна. - Тогава повечето ми познати в този бранш не спряха да се чудят каква е причината.Големите правни фирми - тези, които могат да се нагърбят със съдебни дела за милиарди долари, обикновено рекламират на две места: в изданията за право, насочени към корпоративните консултанти, и в търговската преса, която се чете от мениджърите. По-малките кантори и независимите адвокати, които търсят клиентите си сред пострадали при инциденти или дискриминирани на работното място, предпочитат да се рекламират там, където тези хора могат да узнаят за тях. Това обяснява защо реклами на адвокати могат да се видят и в нюйоркското метро, и по местните кабелни телевизии.Колкото до Стивън Снайдър, той директно заявява, че не търси дребни клиенти, защото е малко вероятно те да водят съдебен спор за един милиард долара. Идеята на тази реклама не е да ме потърсят мнозина. Стига ми да попадна дори само на един подходящ случай - без значение дали става въпрос за отделен човек, пострадал по вина на голяма корпорация, или за Майкрософт, която се готви да заведе дело.Няколко часа след началото на кампанията си Снайдър получил четири обаждания. Въпреки че не разкрива конкретна цена на рекламите си, той признава, че цялото начинание му е излязло около един милион долара. Да рекламираш в издания, които се четат от всички, е много рисковано, твърди Бърки Белсър - директор на вашингтонска маркетингова компания, обслужваща правни фирми. Според него това не значи, че подобна възможност трябва автоматично да се отхвърля. Но е добре да се отчита, че тя излиза прекалено скъпо и води до големи загуби, тъй като хората, които виждат рекламата и имат професионален интерес към нея, са много малко.Снайдър е съгласен, че рекламната стратегия, на чието създаване били посветени осем месеца, е доста рискована. Но това е моят характер, лаконичен е той. А целта му в крайна сметка е да достигне до клиенти, които иначе може и да не се сетят да наемат Снайдър, Слъткин енд Копек (Snyder, Slutkin Kopec). Със своя скромен екип от десет адвокати компанията едва ли е първата възможност, за която се сеща човек, когато има пред себе си дело за много пари. Първата му мисъл в такива случаи обикновено е да потърси кантора с 300-400 души, обяснява Снайдър. Но след като вече много пъти е печелила дела за над 100 млн. долара, фирмата му е в състояние да се справи и с по-голям залог. Имам необходимите средства да издържа дълъг спор срещу нечий дълбок джоб, категоричен е адвокатът. През декември 2004 г. той успява да постигне споразумение на стойност 125 млн. щ. долара в полза на Федералната корпорация за гарантиране на депозитите. Процесът се е водел срещу счетоводната компания Ърнст енд Янг (Ernst Young), обвинена, че е допуснала грешки в одита на чикагската институция Сюпиъриър бенк (Superior Bank). Снайдър е представлявал и Стийл софтуер систъмс корпорейшън (Steele Software Systems Corporation) в процеса срещу Фърст юниън корпорейшън (First Union Corporation), който приключи през 2002 г. с решение на клиентите му да бъдат изплатени 276 млн. долара.Дори да открие все още изплъзващия му се процес за милиарди, Стивън Снайдър не смята, че ще спре да работи като адвокат. Ако питате жена ми, тя би ме посъветвала да забавя темпото и да се полюбувам на уханието на розите, казва той. Според него обаче още не е настъпил моментът, в който ще я послуша. снимка - snyder в папка desiСтивън Снайдър признава, че стратегията му да рекламира в най-престижните национални издания, за да открие някоя колосална поръчка, е рискована, но отговаря на характера му.

Facebook logo
Бъдете с нас и във