Банкеръ Weekly

Съдби

УВОЛНИХА КЛЕВЕТНИЦИ НА БУШ

Телевизионната компания СиБиЕс (CBS) взе решение да уволни четирима свои сътрудници, допуснали клевета по адрес на действащия президент на САЩ Джордж Буш. Шефовете на компанията бяха принудени да предприемат тази стъпка, след като независимо разследване потвърди, че журналистите на СиБиЕс Нюз са излъчили в ефир непроверена информация, която накърнява честта и достойнството на президента. Става дума за предаване, посветено на службата на президента Буш в американската армия, което било излъчено на 8 септември 2004 г. в програмата на телевизионната компания 60 минути. То било направено въз основа на четири документа, доказващи, че Буш се е отклонявал от определени задачи по време на военната си служба.Единият от документите е меморандум на командира на авиационния полк на националната гвардия на щата Тексас, в който президентът Буш според противниците му бил зачислен, за да не участва в боевете във Виетнам. В доклада си до своите началници вече покойният подполковник Джери Килиън съобщавал, че Буш редовно отсъствал от занятията по летателна подготовка и от медицинските прегледи. В резултат на това той бил отстранен от полетите. Килиън съобщавал още, че върху него е оказван натиск да украси служебното досие на своя подчинен.Веднага след излъчването на материала в ефир се разрази истински скандал. Привържениците на президента твърдяха, че представените от СиБиЕс документи са изцяло фалшиви. Анализът на текстовете, направен от различни независими експерти, доказа, че те не са били писани на пишеща машина от началото на 70-те години на ХХ в., а на компютър. При това авторът им е използвал думи и изрази, които не са били използвани в периода на войната във Виетнам.В продължение на 12 дни телевизионната компания ожесточено доказваше истинността на представената в репортажа информация. В края на краищата обаче шефовете на СиБиЕс бяха принудени да признаят, че компанията не може да потвърди автентичността на документите. Разследването на инцидента беше поръчано на авторитетна независима комисия. В публикувания доклад на комисията се казва, че телевизионната компания е нарушила грубо всички правила при подготовката на репортажа, както и нормите на журналистическата етика. В резултат на тези действия в ефира се е появил репортаж, който не съответства на действителността. Комисията отбелязва, че всички нарушения са били допуснати от журналистите от прибързаност - телевизионната компания държала първа да съобщи факта, че сегашният американски президент се отклонявал от военна служба.Сега четирима служители на СиБиЕс ще бъдат принудени да напуснат постовете си. Вицепрезидентът на телевизионната компания Бетси Уест, изпълнителният продуцент Джош Хауърд и редакторът Мери Мърфи получиха предложение да си подадат оставките по собствено желание. А продуцентът на програмата 60 минути Мери Мейпс беше уволнена.Много съжаляваме, че този инцидент срина доверието на американците към програмата 60 минути. Гражданите на нашата страна са в правото си да разчитат, че ще им разказваме подробно и правдиво за събитията, каза шефът на телевизионната компания Лесли Мунуъз.

Facebook logo
Бъдете с нас и във