Банкеръ Weekly

Съдби

ТИЙНЕЙДЖЪРИТЕ ПРЕДПОЧИТАТ ПЛАНЕТА ПРЕД MTV

Младежите гледат повече фолктелевизия Планета, отколкото световния музикален попканал MTV или родния му еквивалент ММ. Изследване на агенцията за пазарни проучвания Маркет Тест показва, че около една четвърт от младите хора в градовете на възраст между 15 и 24 години са посочили фирмената телевизия на музикалната издателска компания Пайнер, отговаряйки на въпроса Коя телевизия гледахте вчера. В същото изследване другите два музикални канала се ползват с предпочитанията на 16 и 18 на сто от младежите. Сред зрителите между 25 и 34 години Планета съхранява интереса към себе си, докато МТV и ММ губят още около 6% от зрителите си. Попфолк телевизията е най-добре приета в района на Стара Загора и Хасково, най-малко почитатели има в София-град. Както и през миналата година Диема плюс е най-гледаната кабелна телевизия в градовете. Почти 24% от населението посочва спортно-филмовия канал като телевизията, гледана вчера. Любопитно обаче ще бъде да се видят резултатите за интереса към специализираната програма догодина, след като вече е сигурно, че мачовете от Висшата лига на Англия по футбол отпадат от ефира й и се преместват в Би Би Ти. Към август 2004-а Би Би Ти е била във втората половина на таблицата за гледаемост, но се очаква, че началото на английския шампионат тя ще се изкачи нагоре. Към момента другите две изявени спортни телевизии - Ринг плюс и Евроспорт, са извън първите петнадесет. Позициите на най-големия европейски спортен канал обаче може да се променят сериозно, след като стане факт обявеното от неговите шефове - че предстои създаването на екип, който да коментира състезанията на български език.В подреждането на зрителския интерес към медиите, разпространявани по кабел, Планета е втора, както и миналата година, и се нарежда веднага след Диема плюс. Голямото отстъпление спрямо 2003 г. е за телевизия М САТ. Според данните на агенцията варненският информационен канал слиза с три места надолу по стълбицата. През миналата година той бе предпочитана телевизия от близо 11% от градската аудитория. През тази М САТ вече е шести. Телевизията е загубила преднината си за района на град Бургас пред местната СКАТ. Данните за 2003-а сочеха предимство от около 5% за М САТ пред СКАТ в Югозападния регион. Към момента обаче преднината е стопена и двете медии се ползват с почти еднакъв интерес. Във и около Варна обаче преднината на М САТ пред СКАТ е значителна. Още една фолктелевизия заема място в първата десетка на предпочитаните от българите кабелни телевизии. Въпреки че излъчва само от около година,Веселина е вече трета в тази класацияТя дори води пред Планета сред хората над 55 години. Още една кабелна телевизия, която започна работа преди около година, вече влезе в наблюденията на Маркет Тест. Според него вторият спортен канал от групата на Диема вижън - Диема 2, е четвърти в подреждането. И през 2004 г. Би Ти Ви остава най-гледаната българска телевизия изобщо. През периода юли 2003 - юли 2004 г. ефирният канал е посочен като гледана вчера телевизия от над 80% от градското население. На второ място е Канал 1 на БНТ с почти 60 процента от зрителското внимание. Трета е Нова телевизия с около 40 на сто. В столицата съотношението между Канал 1 и Нова телевизия е по-изравнено - 50 към 45 процента. Както и миналата година, най-гледаният чуждестранен канал е Дискавъри ченъл. Програмата му, която от доста време е преведена и на български език, привлича ежедневно почти 9% от градската аудитория. Гледането на турскоезични телевизии е предпочитано от около 2% от градското население. Единствено в районите на Разград, Търговище и Русе гледаемостта достига почти осем на сто. Сръбските канали, част от които до миналата година присъстваха в мониторинга на Маркет Тест, вече са извън класацията. Отсъстват и световните новинарски гиганти като Си Ен Ен, Евронюз, Скай нюз.Нова телевизия е единствената ефирна телевизияпредпочитана в значителна степен повече от жените, отколкото от мъжете. При БНТ и Би Ти Ви съотношението мъже-жени е изравнено. Сред кабелните програми, разпространяващи се в България, видимо по-любим на жените в сравнение с мъжете е и чуждестранният филмов канал Холмарк. Сериозно е отслабила позициите си софийската ефирна телевизия Седем дни. В общото класиране на най-гледаните телевизии тя е на 23-о място. Дори в столицата, където достъпът до нея не е ограничен по никакъв начин, каналът отстъпва в битката за зрителския интерес на кабелната Диема плюс и е в почти изравнени позиции с чуждестранния Дискавъри ченъл. В градовете с население над 150 000 души Седем дни е на ръба да изпадне от класацията. Очевидно неколкогодишните проблеми на шефовете на медията с валидността на документите й са рефлектирали върху качеството на програмата й. С около 5% се е увеличил от началото на годината броят на домакинствата от градовете, в които се гледа телевизия по кабел. Приблизително 69% от живеещите в град българи са декларирали, че имат кабел в дома си. В началото на годината те са били 64 на сто. Данните на Маркет Тест показват още, че по същото време преди две години 56 на сто от градското население е разполагало с кабел.Най-гъсто кабелизираният град в страната е Бургаскъдето 81 на сто от жителите гледат вкъщи кабелна телевизия , втори е Русе с 79 процента. Според проучването София е градът с най-голям неусвоен ресурс. С кабел в столицата разполагат около 60 на сто от домакинствата. През последните месеци обаче увеличението в търсенето на кабелни услуги е по-голямо от средното за страната - приблизително 6.5 процента. Сравнително бавно нараства и кабелизирането на Пловдив и Варна. През първите три месеца на годината ръстът в потреблението на кабелни услуги в двата града е 2,5 процента. Към момента около 72% от жителите на втория по големина български град се включени към мрежата. В морската столица те са 65 на сто. Преди две години с услугата в Пловдив са разполагали 60, а във Варна - 57 на сто от жителите им.Впечатлява темпът на кабелизиране на Стара Загора. Преди две години той е бил най-слабо опасан с кабели сред големите градове (след София) - 56 на сто. Днес 75 на сто от старозагорци гледат кабелна телевизия у дома си. ТОП 15 НА НАЙ-ГЛЕДАНИТЕ ТЕЛЕВИЗИИБи Ти ВиКанал 1Нова телевизияДиема плюсПланетаВеселина Диема 2Дискавъри ченълМ САТ ХолмаркРегионални телевизииMTVMMАнимал планет Би Би Ти

Facebook logo
Бъдете с нас и във