Банкеръ Weekly

Съдби

ТАЙНИТЕ НА ПОЛ МАРЧИАНО

Пол Марчиано е с италианска фамилия и с френски произход. Друг е въпросът как се е озовал в Калифорния и защо е решил да произвежда джинсови дрехи. Самият той твърди, че е невъзможно човек да се роди във Франция и да не се интересува от мода. На младини Пол и брат му открили в родния си град Марсилия първия си магазин за дрехи. Начинанието се оказало успешно и скоро те вече притежавали още няколко малки търговски обекта в Южна Франция. В Калифорния братята отишли просто на почивка. Когато сега си спомнят за това, се усмихват лукаво: Вместо две седмици останахме там два месеца. Трудно е да си тръгнеш от място, където има палми, плажове и толкова много красиви момичета!.За да не напускат задълго Калифорния, братята открили и там магазинче за дрехи. Днес Пол и Морис Марчиано са съсобственици и директори на компанията Гес? (Guess?), която за 20-ина години се превърна в голяма и известна международна марка, диктуваща модните тенденции. Началото на 80-те години не било най-доброто време за откриване на магазин за джинси, и то в САЩ, където тези дрехи изобщо не са обект на внимание от страна на почитателите на модата. Джинсите са просто удобно и практично облекло. За каква мода може да става дума? Така впрочем мислели и в големия нюйоркски универсален магазин Блумингдейл (Bloomingdale), където братята Марчиано занесли серия джинсови панталони с ципове. Това бил моделът Мерилин на марката със странното име Гес? (Познай). Дълго време не можехме да измислим как да се казва фирмата ни - разказва Пол Марчиано. - Накрая се получи нещо от рода на Наречи го, както искаш. Джинсите били протрити и плътно обгръщали бедрата - никой в Америка не носел такива и шефовете на универсалния магазин милостиво се съгласили да вземат 20 чифта за проба. След час и половина телефонът на Пол загрял от обаждания - всички големи търговци в Ню Йорк настоявали за спешни доставки на модела Мерилин. Тези панталони с три ципа и досега си остават бестселър - твърди Пол Марчиано. - За 20 години направихме огромно количество най-различни джинси - тесни и широки, плътни и тънки, протрити и скъсани, с бродерии и с мъниста, във всякакви цветове... Първият ни модел обаче неизменно заема почетно място във всичките колекции на Гес?. И не защото изпитваме носталгия по времената на нашата младост. Просто такива са предпочитанията на потребителите. Продали сме милиони екземпляри от тези джинси в цял свят и продължаваме да ги продаваме успешно.Марчиано казва, че появата на Клаудия Шифър била повратна точка в историята на компанията. Той се запознал с нея, когато била все още начинаещ модел с повече от скромно портфолио. Зад гърба на предприемача пък имало няколко скандални рекламни кампании на Гес?, престижни награди в областта на рекламата и сътрудничество с модели като Карла Бруни и Естел. Но Пол видял в Клаудия чертите на Бриджит Бардо, а това означавало, че е изключително подходяща за поредната им рекламна кампания, която решили да направят в духа на великото кино на 50-те години. Братята и досега смятат, че Бриджит Бардо и София Лорен са най-красивите жени на света, а младата германка разбрала какво се иска от нея и много бързо се превърнала в знаменитост. Има милиони красиви момичета, както и много модели, само че за да станеш суперзвезда, освен красиво лице и умението да се държиш естествено пред камера, трябва да притежаваш още нещо. И Клаудия безусловно го притежава. Това нещо е ярката индивидуалност, подчертава Пол Марчиано.Ярката индивидуалност обаче първо трябва да бъде открита и Марчиано прави това виртуозно. Наред с Клаудия Шифър тъкмо той открива и Ева Херцигова, Бриджит Хол, Ан Никол Смит, а че Летиция Каста ще стане топмодел, разбрал още когато я видял за първи път, едва четиринайсетгодишна. Помните ли най-известната снимка на Клаудия за Гес?, на която е с бюстие? Тя е направена за реклама на джинси, но самите панталони не се виждат на фотографията. Ние първи възприехме и приложихме принципа Рекламирай образа, а не стоката и направихме това с фантастичен успех, отбелязва французинът.Този похват бил съвсем нов за модния свят. Съблазнителни, но неизвестни модели, след появата си в рекламите на Гес? незабавно се превръщат в звезди. В различно време за марката са работили Наоми Кембъл, Дрю Боримор и Парис Хилтън. Зоркото режисьорско око на Пол Марчиано и работата на неизвестните тогава фотографи Уейн Мазер и Нил Кърк извеждат продукцията на компанията от пустинята на американския Запад до плажовете на Рио де Жанейро и улиците на Париж. Джинсите Гес? се превръщат в символ на поколението и в сериозна конкуренция на такъв гигант като Ливайс (Levi`s).Пол Марчиано споделя, че Източна Европа е приоритетно направление за развитие на търговската марка. През последните години компанията е открила магазини в Унгария, Румъния, България и Украйна. До неотдавна пазарите на такива големи държави като Китай, Индия и Русия също са били затворени за Гес?. Но тя вече има пет магазина в Индия, а през този месец откри магазин и в Москва. Когато питат Пол Марчиано дали не се страхува, че джинсите може да излязат от мода, той отговаря: Нито за секунда! Това са уникални дрехи. Качественият джинсов плат може да се носи с години и е идеален материал за създаването на всякакви дрехи. Неслучайно всички известни моделиери имат джинсови модни линии.

Facebook logo
Бъдете с нас и във