Банкеръ Daily

Съдби

Прости правила как да не си навличаме гнева на шефа

Лошият шеф е гаранция, че ще намразиш работата си. Има много съвети за това как да оцелееш на работното място, когато шефът ти е гадняр.  Лошият служител със сигурност ще направи работата на шефа си по-трудна, за да ни отмъсти, но един нещастен шеф вероятно ще ви накара и вие да се почуствате нещастни. Това е цикъл, нали?, пише Business Insider. 

И така, как може да избегнете поредния  неврен изблик  на шефа си? Разгледайте списъка по-долу и вижте дали не сте виновни и вие за нещо.

1. Често идвате късно на работа 

Това е просто: бъдете точни; това показва, че се интересувате от работата си. Ако непрекъснато идвате в офиса, след като всички останали са пристигнали, това говори зле не само за вас, но и за вашия шеф. Пристигането малко по-късно от обикновено не е огромна беда, важното е да не навик.

Мислите ли, че ако оставате да работите допълнителни часове в края на деня, означава не трябва да сте навреме сутрин? Помисли отново. "Обикновено служителите не получават бонуси за допълнителни часове, но получават наказание, защото се появяват късно на работа", казва Доналд Ашър, автор на "Кой става популяризиран, кой не го прави и защо".

2.  Закъснение за работни срещи

По същия начин шефовете мразят, когато служителите отиват на работните срещи със закъснение. Това е разрушително и показва липса на уважение. Това показва на вашия шеф и вашите колеги, че смятате, че вашето време е по-важно от тяхното.

3. Отказ на пряко искане

Знаем, че сте зает, но когато шефът ви помоли да направите нещо - да речем, че сте помолени да изготвите имейл на клиент - трябва да го направите.  Може да попитайте шефа си какво трябва да направите приоритетно: текущото ви натоварване или имейла. В противен случай, когато шефът ви поиска по-късно този проект и вие кажете: "О, това ли? Още не съм се справил и с него", може да имате проблем.

4. Безкрайно задаване на въпроси

Ако постоянно задавате въпроси  на шефовете си как да се справите, може да създаде впечатление, че не сте достатъчно компетентни, особено ако са въпроси, на които трябва да знаете отговора или бихте могли лесно да откриете с малко усилия.

5. Привеждане на проблеми,  не на решения

Не се превръщайте в „главен жалбоподател“.  Лесно е да се идентифицират проблемите, но ако не предлагате решения, няма смисъл от това. Вместо да представяте на шефа си с проблем, предлагайте план за действие за решаване на проблема. Дори ако шефът ви не го приеме, отношението към вас ще бъде друго.

6. Разхвърляно бюро

За добро или за лошо, вашето работно пространство е отражение на това колко добре се организирате. Това, че бюрото ви е разхвърляно, дори ако имате така наречената система за управление на бъркотията, прави лошо впечатление. По-добре е да разчиствате пространството си. Може би знаете къде е всяко малко нещо на бюрото ви, но шефът ви ще погледне в бъркотията ви и ще ви помисли, че сте дезорганизирани.

7. Лични разговори на работното място

Вашият шеф иска да види, че сте напълно ангажирани с работата си. На личните телефонни разговори в работно време се вдига червен флаг. Това също разсейва колегите, особено ако сте в отворен офис. Разбира се понякога се налага да се обадят от  училището на детето, вашия лекар или по друг важен повод. Ако трябва да проведете личен разговор, излезте навън, обадете се и после се върнете на бюрото си. Използвайте зададените си почивки, за да говорите по телефона.

8. Разсейване на колегите

Всеки офис има човек, който не спира да говори. Не бъди този човек. Точно както не бива да прекъсвате шефа си с непрестанни въпроси, трябва да оставяте колегите си да вършат работата си. Разбира се, ако трябва да помолите за помощ, определено го направете, тъй като сътрудничеството и работата в екип са част от добрата работа. Но не разсейвайте колегите си с чести коментари за това какво сте правили снощи, шоуто по телевизията и оставалите неща, които ви вълнуват.

9. Разпространение на служебни клюки

Разговорите зад гърба на колегите ви или, още по-лошо, вашият шеф,  може да има сериозни последици, ако те разберат за това. Но дори и да не го правят, клюките ще ви злепоставят, тъй като хората просто няма да ви се доверят. Не се ангажирайте с клюки и не се свързвайте с хора, които правят.

Facebook logo
Бъдете с нас и във