Банкеръ Daily

Съдби

Принципите на Лари Пейдж

Лари Пейдж, чието състояние се оценява на 48.8 млрд. долара, през 2001-ва стига до заключението, че в  Google работят твърде много проектни мениджъри, и решава да ги уволни. Тази е причината инвеститорите на компанията да поискат отстраняването му от поста изпълнителен директор. Пейдж си връща длъжността едва през 2011-а. Което не е единственият пример за неговата праволинейност. При разговор със служителите на маркетинговата служба Пейдж им казва право в очите, че професията им е изградена върху лъжата. Уволнява секретарите си, за да не го викат на поредното съвещание. А това, с което се занимават повечето служители на Google (днес Аlphabet), според него е направо скучно. Самият Пейдж от много години не се появява на публични места, не дава интервюта и прекарва цялото си време в секретната лаборатория Google X.

Можете да създадете интернет компания с десет човека и да се сдобиете с милиарди потребители. Подобни начинания не изискват голям капитал и носят много пари, наистина страшно много пари.

Трябва ли някой да се провали, за да успеем ние? Не мисля. Ние правим нещо различно. Смятам, че е възмутително, когато казват, че в отрасъла има място само за една компания. Започвайки работа върху търсачката, всички ни казваха: "Момчета, няма да успеете, вече са създадени пет търсачки." Ние отговаряхме: "Да, но ние правим нещо различно."

Ако прочетете статиите за нашата компания или за технологичния отрасъл като цяло, ще видите, че винаги става дума за конкуренция, сякаш се описват спортни състезания. Но е трудно да се изброят наистина невероятните неща, които се случват единствено заради конкуренцията. Ще ви бъде ли приятно да ходите на работа, ако най-доброто, което можете да постигнете, е да разбиете друга фирма, която прави подобни неща?

Повечето компании умират с времето. Те правят едно и също с малки промени. Това е естествено за хората - да правят неща, които със сигурност няма да доведат до провал. Но козметичните промени се изчерпват с времето. Особено в технологиите. Затова важна част от работата ми е да насочвам вниманието на хората върху нещо, което не е просто козметично подобрение. Например Gmail. Когато го създадохме, бяхме просто търсачка. Беше смело да задействаме пощенска услуга, водени единствено от желанието да дадем на хората сто пъти повече място, отколкото биха могли да получат от други сервизи. Но ние нямаше да успеем, ако само бяхме подобрили вече съществуващи продукти.

Не делегирайте. Правете всичко, което можете, сами - така е по-бързо.

Идеите са по-важни от възрастта. Ако някой е млад, това не значи, че не заслужава уважение и подкрепа.

Най-лошото нещо, което може да направите, е да кажете: "Не.Точка". Ако кажете "не", намерете начин да го направите по-добре.

Всъщност не само научно-техническият прогрес движи обществото напред. Напред го движат хората, които имат амбиции.

Стив Джобс винаги ми е казвал, че правим прекалено много. Отговарях му, че той прави недостатъчно много.

Трябва да правим пробиви, а не да се занимаваме с дреболии. Има много начини  за подобряване на живота на хората в света с помощта на технологиите. В Google работим с 0.1% от тези възможности. Всички технологични компании заедно - с около 1 процент. Което означава, че съществуват 99% непроучена територия. Инвеститорите винаги са се притеснявали: "Момчета, харчите твърде много пари за луди неща." Но днес се възхищават най-вече на тези неща - Youtube, Chrome, Android. Ако не правите нещо лудо, просто се откажете да го правите.

Дайте възможност на хората да напуснат работа и деветима от десет няма да се занимават с това, с което се занимават сега. Всеки трябва да работи упорито и неефективно върху нещо, за да запази работата си. Според мен това е напълно безсмислено.   

Може да имате най-прекрасните карти Google Maps в света, но ако никой не ги използва, в тях няма никакъв смисъл. Нашата философия винаги се е градила върху необходимостта да запознаем с продуктите си колкото може повече хора.

Искаме да правим технологии, които всички обичат да ползват и които засягат всички. Искаме да създадем красива, интуитивна услуга и технологии, които са толкова потресаващо полезни, че хората да ги използват два пъти дневно - като четката за зъби. Нещата, които хората използват два пъти на ден, не са толкова много.

Facebook logo
Бъдете с нас и във