Банкеръ Weekly

Съдби

ПРЕЗ 92-РА САМО АЗ ЗНАЕХ КЪДЕ Е КЛАКСОНЪТ НА ПЕЖО

Стоян Желев, изпълнителен директор на София Франс ауто, пред в. БАНКЕРЪСтоян Желев е роден на 24.10.1960 г., семеен с четири деца. От 1992 г. е изпълнителен директор на София Франс Ауто - официален вносител на популярния френски автомобил Пежо в България. Съвсем неотдавна фирмата навърши десет години. От 1996 г. Желев е член на УС на Съюза на вносителите на автомобили в България. По предоставени от него данни за 2002 г. Пежо е на първо място по брой на продадени нови автомобили в страната и държи над 19% от общия дял на пазара. Без екипа на Стоян Желев Пежо нямаше да достигне първо място по продажба на нови автомобили в България, каза по време на тържеството по повод десетгодишнината на фирмата Давид Рио, президент на компанията за Европа и Средиземноморието. Г-н Желев, какво беше първото нещо, което направихте, когато поехте София Франс Ауто, и кое е най-важното за успеха във вашия бизнес?- София Франс Ауто бе създадена през декември 1992 г. с единствена цел - да продава автомобили Пежо в България. Затова още преди да се публикува в Държавен вестник решението за регистриране на фирмата, вече бяхме поръчали първите автомобили... Търсихме помещение, където да ги складираме. Що се отнася до най-важното за успеха в нашия бизнес - ще трябва да ви разочаровам, че такова нещо няма. Според мен, успехът на една компания винаги се е определял от умението й правилно да подрежда приоритетите в работата си през даден период и да успява да напредва във всички области от дейността си, пък макар и по малко.Споменавали сте, че това е бил нов бизнес за вас. Имахте ли опит в продажбата, преди да започнете работата за френския концерн?- Когато внесохме първите автомобили, аз бях най-добре подготвен във фирмата, понеже карах Пежо 405. Останалите не знаеха даже къде е клаксонът. На един от бензиновите пикапи колегите погрешка бяха налели дизелово гориво и се чудеха защо не пали. Естествено за по-малко от месец осигурихме професионални кадри и за ремонта, и за доставката на резервните части...Вярно ли е, че периодът преди 1992 г., когато Пежо е имала двама официални вносители в България, се отчита като грешка и защо?- Пежо имаше петима вносители до 1993 г., не само двама. Но това беше необходим етап, защото в конкуренцията помежду ни се каляваха уменията и професионализмът ни. Едва след 1997 г., благодарение на това, че успяхме да спечелим доверието на Пежо, ние останахме и единствен вносител.Казахте, че при трудностите, които среща бизнесът в България, на София Франс ауто ще са й нужни още сто години, за да достигне представата ви за идеално работеща фирма. Какво включва това?- Идеалът затова е идеал, защото не може или трудно се постига. В този смисъл и след сто години пак ще има неща в работата на фирмата, които ще трябва да се подобряват. Въпреки че София Франс Ауто е инвестирала и инвестира много в развитието на сервизната си мрежа, в логистиката и организацията на доставките на резервни части, все пак случва се да се наложи клиентът да изчака, за да бъде приет за ремонт в сервиза, или частта да не е на разположение в склада, когато потрябва. Отстраняването на тези недостатъци в работата ни са основната ни грижа сега, а в България бизнес средата още не е на нивото на Европа и ни спъва на всяка крачка - комуникации, законодателство, пътища, застрахователи и още хиляди неща, които отнемат много време и сили, вместо да ни помагат.Президентът на Пежо за Източна Европа Франк Марот каза, че през 2003 г. пазарът на нови автомобили в страната ще достигне 15 000 броя. Като човек, работещ на местността, споделяте ли това очакване?- Франк Марот направи една оптимистична прогноза за резултата в края на 2003 година. Боя се обаче, че ако у нас се запазят съществуващите преференции за внос на употребяваните автомобили, тази цифра няма да бъде достигната.Има ли услуга на Пежо, която сега е неприложима в България, но вие лично съжалявате, че тя липсва?- Да, тази услуга се казва сервизен абонамент и от години се борим да се прилага у нас от Пежо директно. Надяваме се през 2003 г. да успеем да го постигнем.

Четете още

Банкеръ Weekly

Обрат за "Виваком". Спас Русев е аут

VTB Capital може би ще се откаже от търга, защото е удължила до 10 март срока за погасяване на мостовия заем на INTER V от 150 млн. евро. Още »
Банкеръ Daily

Фирмите на Пеевски и депутати от ДПС са изтеглили от КТБ 113 млн. лева за 10 дни

Това е станало дни преди затварянето на банката Още »
Банкеръ Daily

Пеевски искал Василев да му прехвърли редица предприятия

Сред фирмите са "Булгарбатак", "Техно експорт строй", "Пътстрой холдинг", "Трансстрой", "Виваком" - 10% или парична равностойност, "Дунарит" - 30% или по пазарна... Още »
Facebook logo
Бъдете с нас и във