Банкеръ Daily

Съдби

От миячка на чинии до директор на компания

Сбъднатата американска мечта на китайката й носи не само пари, но и признание.
S 250 286a4746 64cc 4aab a01d d8839a875c0a

Петдесет и две годишната китайка Лина Ху е президент и изпълнителен директор на известната в САЩ компания Clipper Corp. Тя се занимава с доставка на стоки, предназначени за търговия на дребно, за хотелския бизнес и за хранителната промишленост. Става дума най-вече за съдове за готвене и сервиране, както и за униформи на служителите в ресторантите. 

Любопитно е, че Лина Ху е основала компанията си, започвайки като емигрантка без средства, но с огромно желание за работа. Първия филиал на Clipper Corp. китайката създава в Карсън, щата Айова, през 1994 година. Сега фирмата й се оценява на 40 млн. долара, а сред нейните клиенти са водещи американски гиганти в сферата на общественото хранене като Burger King, Target и други.

Идеята да започне работа тъкмо в тази сфера хрумнала на Лина, докато била на интервю за работа в един от ресторантите в Лос Анджелис, където кандидатствала за миячка на чинии. В началото на 90-те години, след като плановете й да постъпи в AT&T в Бостън се провалили, тя се преместила в Града на ангелите, за да е по-близо до приятелите си. Но там можела да разчита само на нискоквалифициран труд.

"Когато животът ви поднася трудности, ще се учудите  колко е лесно не само да оцелеете, но и да успеете - твърди Лина. - Видях възможността, докато разговаряха с мен и ми показваха съдовете, които трябва да се мият. Гледах тези тенджери, тигани, прибори за хранене и чинии  и си мислех, че в Китай има много фабрики, които биха могли да ги произвеждат по-евтино. А аз да снабдявам с тях заведенията."

Мнозина от приятелите се усъмнили в успеха й. Първо, защото не говорела английски, второ - нямала стока, а само идея, и накрая - била азиатка, която тепърва трябва да спечели доверието и уважението на местните. Но жената не се предала. Тя се обадила във всички големи ресторантски вериги, за да им предложи услугите си. Убеждавала ги, че може да им предостави необходимите количества стоки, но за по-малко пари. По думите на Лина повечето клиенти дори не отговаряли на позвъняванията й. Първата компания, която реагирала на нейното предложение, била Burger King. Веригата от заведения за бързо хранене имала фирмени тениски, които се произвеждали в Южна Америка, но шефовете й решили да ги поръчат на предприемчивата китайка. Тя се върнала в родината си и намерила фабрика, която да произведе необходимата продукция, но нямала пари да я плати. Успяла обаче да излезе от деликатната ситуация, като предложила на предприятието да стане свободен продавач на изделията му. И след като взела парите за първата си сделка с Burger King, се разплатила с него.

В Китай Лина не била лишена от възможности за развитие. Баща й бил инженер, а майка й - работничка във фабрика. Но родителите й непрекъснато поощрявали нейния стремеж за постигане на големи цели. В родината си тя получила икономическо образование и искала да се занимава със собствен бизнес. "Баща ми беше много позитивен човек - разказва китайката. - Той винаги ме съветваше да мисля и да мечтая. Казваше ми: не позволявай на никого да застава на пътя ти. Това, че станах предприемач, за него беше сбъдната мечта. Толкова много се гордееше с мен."

Впоследствие бизнесът на Лина Ху започва да се развива с бързи темпове  благодарение на все по-големия брой клиенти, които успява да спечели. Днес в Clipper Corp. работят 80 души и още 500 в китайските фабрики, които сътрудничат на компанията.

Facebook logo
Бъдете с нас и във