Банкеръ Weekly

Съдби

ОРЪЖЕЙНИКЪТ МАНДЖУКОВ КУПИ ТЕЛЕВИЗИЯ ДЕМО

НОВАТА МЕДИЯ ЩЕ СЕ НАРИЧА БАЛКАНИздателят на вестник Дума Петър Манджуков явно тревожи духовете в медийния бизнес. Напоследък различни достоверни източници се надпреварват да съобщават имената на купените от него медии. Кулминацията бе през миналия уикенд, в която по въпроса се изказа и телевизия Европа. Според неин репортер близкият до БСП бизнесмен е придобил контрола над телевизия Ден и агенция Балкан. Телевизията разкри още, че двама от приближените на Манджуков хора вече са внедрени в управата на Балкан. Европа притеснено отбеляза, че интересът към нови медии е явен сигнал от страна на БСП за нарастващи апетити към вземането на властта в държавата.Като капак от бургаската телевизия СКАТ пошушнаха, че Манджуков май ще предпочете да инвестира в тяхната медия, тъй като преди месец собствениците й и издателят провели среща в Бургас.Шеф във вестник Дума внесе малко ред в потока сензации с пояснението, че издателят на вестника наистина оглежда подходяща за купуване телевизия. Редакторът обаче уточни, че не става дума нито за телевизията на Кейбъл-България, нито за влиятелната в Югоизточна България СКАТ. Желанието на Манджуков било да вземе телевизия, базирана в столицата, заради задаващия се конкурс за регионална телевизия в София. На него ще се разиграва честотата, на която в момента излъчва ефирната Седем дни. По тази причина изборът на Манджуков е телевизия Демо, чиято съдебна регистрация е в София. Носител на лиценза на медията е едноименно акционерно дружество. Смята се, че основният акционер в него е Явор Джиджев, един от собствениците на софийския далекосъобщителен оператор Евротур сат тв. Сделка ще има едва тогава, когато г-н Манджуков извърши плащане към собствениците на телевизията, които аз само представлявам - заяви пред БАНКЕРЪ Джиджев. - Повече информация около преговорите има право да дава единствено представителят на купувача доцент Петко Тодоров (бивш директор на телевизия Седем дни - б.ред.). Тодоров не бе открит за подробности и коментар. Но достоверен източник, пожелал анонимност, съобщи, че сделката с Демо е сключена. Телевизията вече ще се нарича Балкан и неин шеф по всяка вероятност ще бъде тъкмо Петко Тодоров. Няма съмнение, че оръжейният търговец, когото неотдавна президентът Георги Първанов награди с орден за заслугите му в подобряване на държавните отношения с Русия, търси път към телевизионния пазар в навечерие на неговото частично преразпределение. Внимателен поглед в съдебната регистрация на медийното му дружество Инфомедия АД (издател на Дума) недвусмислено показва, че правенето на електронни медии май е била по-първата мечта на Манджуков, отколкото писането на вестници. От фирменото досие се вижда, че дейностите извършване на радио-телевизионна дейност след получаване на съответни индивидуални програмни и далекосъобщителни лицензии от овластените по закон органи и инвестиции в предприятия, осъществяващи радио-телевизионна дейност са доста по-напред в бизнесприоритетите от издателска дейност.Въпреки че има интерес към телевизионното производство, Манджуков очевидно няма излишни пари за прахосване в медийни проекти. Без съмнение Демо е най-евтиният от всички дискутирани варианти. Рейтингът на телевизията е в графата други във всички специализирани издания. Медията излъчва собствена програма от около пет години. В регистрите на Съвета за електронни медии е записано, че тя има лиценз на политематична телевизия с обществен характер. Програмата й може да се излъчва над цялата страна чрез кабел и сателит. До края на 2003 г. Демо излъчва 18-часова програма, а от началото на 2004-та може да я увеличи на 24 часова. Студиото на телевизията се намира на Седми километър в София.Ако сделка между Инфомедия и телевизионен канал вече има или в скоро време ще има, то покупката на агенция Балкан ще се окаже мит от съня на някой съзерцател на медийния пазар. Или просто репортерско объркване, очевидно свързано с прекръстването на Демо в телевизия Балкан. За всеки случай БАНКЕРЪ провери и тази версия.Не познавам г-н Манджуков и никога не съм се срещал с него - поясни пред представител на вестника шефът на агенцията Дончо Иванов. - Не знам откъде тръгват тези приказки, но в тях новина няма. Аз самият нямам причина да крия, ако водех преговори или съм сключил сделка. От много време промени в управителното тяло на Балкан не са правени и това лесно може да се провери. Ако ме питате дали искам да продам агенцията или дали някой ми е предлагал да я купи, отговорът ми е, че за всеки собственик темата е отворена, когато насреща му стои сериозен инвеститор. Аз обаче от години не съм виждал такъв. Сериозните инвеститори се броят на пръсти и се плашат от липсата на ясни закони и перспективи. Ще се радвам да се запозная с г-н Манджуков и да го поздравя за награждаването му с орден Стара планина.Информациите за повишената медийна активност на Манджуков идват навръх едногодишния юбилей от възкресяването на фалиралия червен орган Дума. През октомври бизнесменът получи правото да ползва марката Дума от собственика й - Висшия съвет на социалистическата партия. Повторната поява на Дума доведе до преструктуране в пазара на леви издания. През пролетта на 2002 г. другият вестник, близък до БСП - в. Република, издаван от бившия издател на Дума Димитър Иванов, се трансформира от всекидневник в седмичник. След което безславно загина, а част от екипа, който го правеше, бе приютен под крилото на новия Дума.

Facebook logo
Бъдете с нас и във