Банкеръ Weekly

Съдби

ОБЯСНИМАТА ЛЮБОВ НА БИЗНЕСА И ТВ ЗВЕЗДИТЕ

Още едно лице от екрана се врече на бизнеса. От август ликът на Наталия Симеонова, водещата на телевизионното шоу Море от любов, което частната Би Ти Ви излъчва, ще краси опаковките на няколко нови продукта. Първо, на пазара ще излязат шоколадови бонбони с името Море от любов, през септември блондинката ще вдига чаша от етикета на бяло и червено вино, а към края на годината ще се появи и на шишенцата на козметична серия и марка кафе със същото лого.Нямаше как да не се опитаме да продаваме някакви продукти при високия рейтинг, който предаването поддържа вече повече от година - поясни за БАНКЕРЪ Магърдич Халваджиян, президент на фирма Глобъл филмс. Дружеството продуцира Море от любов и притежава запазената марка на името му. - За производство на вина Море от любов сме предоставили права на Домейн бойар, а за шоколадови бонбони - на Анимекс. За производство на козметична серия преговаряме с няколко световни гиганта от ранга на Шварцкопф. Договорите ще бъдат за мърчандайзинг. Производството и дистрибуцията ще бъдат задължение на партньорите ни, а Глобъл филмс ще организира промоциите и рекламирането на продуктите. Интерес към експлоатацията на марката Море от любов проявява и Би Ти Ви.Предаването, в което мъже и жени се обясняват в любов под благосклонния поглед на водещата Наталия Симеонова, не е първото телевизионно шоу, което напира да изскочи от екрана и да се излегне на щанда. В най-ранните години от миналото десетилетие подобен и доста мащабен проект реализира екипът на студентския телевизионен хит Ку-ку. След като месеци наред българите се вълнуваха от атомния брой на предаването, който дигна до облаците интереса към шоуто, включително и на съдебната система, продукти с марката Ку-ку започнаха да се роят един след друг - вафли, чипс, течен шоколад, паста за зъби, магазин за смешни играчки, хумористичен вестник и дори цигари. В крайна сметка кукувците опитаха да реализират известността си и чрез политически мърчандайзинг, но срещнаха съпротивата на Темида, която в крайна сметка попречи да бъде създадено народно движение със същото име. Което не спря част от неговите създатели да влеят популярността си в напълно нови или просто други политически формации.През втората половина на 90-те години вероятно най-подробен разказ как се продават стоки от екрана би могъл да разкаже водещият на кулинарното шоу Вкусно Ути Бъчваров. За повече от шест години престой в националния ефир дипломираният актьор и запазената му марка подтикваха домакините да пазаруват какво ли не - кухненски престилки и шапки, бутертесто, олио, сладкиши, кисело мляко, кашкавал. Дългото му присъствие на екрана окуражи продуцентите на предаването да издават книги с рецепти и да отварят заведения. През миналата година те пуснаха и марка Ути вкус, която представя ореховки. Чува се, че много скоро Ути вкус ще пробва пазара и със серия подправки, също осветени от образа на запаления авджия.Най-известното лице в българския тв ефир Слави Трифонов засега не се изкушава да създаде собствена марка, а се задоволява да прибира хонорари за рекламирането на чужди. В медийния бранш никой не подлага под съмнение уверенията, че гологлавият плевенчанин получава най-тлъстите пачки от рекламни договори. Според хора от кухнята само първият мобилен оператор в страната М-Тел е броил един милион лева, за да накара бившия хъш да моли Дядо Коледа за коса в края на миналата година. И да мушне по един свой албум във всеки промоционален пакет на фирмата с карти за предплатени услуги. Поглед назад показва, че днешното недоверие на Дългия към мърчандайзинга със сигурност си има проекция в миналото. В средата на 90-те години Слави със слаб успех опита да наложи на пазара парфюм, чийто рекламен слогън беше Подушвам, че сме от една порода. Въпреки масираната рекламна кампания в негова подкрепа уханието изветря бързо. В козметичния бизнес неуспех имаше и човек, който не е ортодоксална рожба на екрана, но без съмнение е любимец на медиите - световната шампионка по художествена гимнастика Мария Петрова, съпруга на популярния български футболен вратар Борислав Михайлов. Безспорно на Слави Трифонов и екипа му принадлежи и предизвикалата най-противоречиви чувства рекламна кампания. През пролетта на 2001 г. писателят Александър Томов влезе в остър словесен конфликт с плевенчанина и неговия любим сценарист от Шоуто на Слави Трифонов Росен Петров. Причина за скандала станаха колизиите между журналисти и шефове в БНР и намесата на властта в живота на медията. В памфлета си Новите варвари шефът на тогавашния държавен орган за надзор на електронните медии заклейми явлението Слави Трифонов, с което си навлече гнева на създателите на сатиричното шоу и присмеха на водещия. Няколко месеца по-късно обаче шоуменът и писателят внезапно сключиха мир, за да рекламират дружно продукти с марката Новите варвари - книга и фолкалбум, които можеха да бъдат купени и с обща цена. Ако българските мениджъри си задават въпроса кое ли тв лице ще им излезе най-евтино за някоя нова рекламна кампания, отговорът е: никое. Всички права върху изявите на нашенските тв звезди извън собствения им дом са собственост на продуциращите ги фирми. А от около година най-сериозните независими продуценти са се разбрали помежду си да не продават популярността на своите водещи под определен праг. Списъкът на фирмите, които вече са прескачали този праг, май показва, че летвата е по силите на... Стефка Костадинова. И то във формата от участието й на Олимпиадата в Атланта, когато тя стана олимпийска шампионка.

Facebook logo
Бъдете с нас и във