Банкеръ Weekly

Съдби

НОВАТА СЛАВА НА СТАРИТЕ МАРКИ

Кристиан Диор (Christian Dior) отдавна вече не е Диор. Това са Джон Галеано и Еди Слиман. Любимите на мнозина панталони от Келвин Клайн (Calvin Klein) от два-три сезона се шият не от Клайн, а от Франциско Коста. Собствениците, шефовете и водещите дизайнери на модните къщиq основани от КензоТакада, Юбер Живенши, Емануел Унгаро и Оскар де ла Рентаq от дълго време нямат нищо общо с техните създатели...В католическа Италия, където интересите на семейството винаги са били на първи план, модният бизнес често остава семеен дори след оттеглянето на основателя на марката. По този начин продължават да работят фамилиите Версаче, Ферагамо, Дзеня, Прада, Етро и Трусарди. Съвсем друга е ситуацията в съседна Франция. Многобройни са случаите, когато носителите на прочутото име са изтласквани от амбициозни бизнесмени. А и оставката на създателите на модните къщи често се разглежда като единствения възможен начин за спасяването на основната ценност - марката. Изминалата 2004 г. беше белязана с много подобни промени в света на модната индустрия.Нина Ричи (Nina Ricci) с над 50-годишна история бавно, но сигурно вървеше към задния двор. Единствените прилични стоки, които останаха от някога легендарната й продукция бяха козметиката, парфюмите и дантеленото бельо. Този процес бе преустановен от новия собственик на марката, испанския парфюмериен гигант Пуиг (Puig), който нае за творчески директор на модната къща младия швед Ларс Нилсон. Негова е заслугата през 2004-а Нина Ричи отново да се появи на подиумите с интересни и женствени и актуални модни колекции.През последните няколко години името Азаро (Azzaro) почти не се чуваше. След смъртта на основателя на компанията Лорис Азаро през декември 2003 г. неин творчески директор стана младата и енергична аристократка Ванеса Стюард, която е изпълнена с решимост да върне на марката предишния й блясък. И защо не? Та нали женствеността пайетите и мънистата отново се върнаха на мода, смята тя. Още в началото на 2004-а няколко големи търговски вериги едновременно си спомниха за Азаро. А прочутата рокля с деколте във формата на осмица, обсипана с мъниста, се появи във всички списания и заблестя по престижни церемонии.Кензо (Kenzo) е поредната прочута френска марка, която през 2004-а преживя сериозни промени. Основателят й Кензо Такада я напусна преди пет години. Но резултатите от дейността на сменилите го Рой Крайбърг и Жил Розие очевидно не са впечатлили много новите собственици на модната къща - холдинга LVMH Group. Те поканиха нов творчески директор - родения в Сардиния Антонио Марас. В стила му, както и в този на Кензо Такада присъстват множество етнически елементи и назначаването му даде резултат. Ярките, сложни и трудоемки тоалети на Марас накараха хората да си спомнят защо марката Кензо вече 20 години е сред най-харесваните. Най-голямата промяна обаче, която предстои, е свързана с Армани. Достатъчно е да се припомни, че империята на 70-годишния Джорджо Армани продължава да е негова собственост и че носи на основателя си около 2 млрд. долара годишно. Моделиерът дълго време отричаше вероятността да се оттегли от бизнеса си. Но в края на миналата година, видимо уморен от безкрайните слухове за евентуалните му приемници, Арамани най-после открито си призна, че си търси смяна и не изключва продажбата на модната си къща. Сред най-вероятните купувачи на Армани медиите посочват концерна LVMH и Лореал (L'Oreal).

Facebook logo
Бъдете с нас и във