Банкеръ Weekly

Съдби

НАДПРЕВАРА КЪМ... ДЪНОТО

Колко можете да платите за сензационна клюка в луксозна опаковка? В преситения пазар на звездни новини немският издател Бауер (Bauer) се надява, че е изчислил минималната цена, с която може да спечели максимален брой читатели.През юни 2004 г. компанията, която издава популярното клюкарско списание Ин тач уийкли (In Touch Weekly), смъкна цената на седмичника на рекордните 25 цента за брой. Предишната от 1.99 щ. долара също се смяташе за ниска, но новата просто разбива пазара. Ин тач излиза на бял свят в края на 2002-а, като Бауер гарантира на рекламодателите си тираж от 750.000 броя. Списанието копира доста успешно един от основните си конкуренти - Пийпъл (3.29 долара за брой), издавано от Тайм инкорпорейтид, като предлага изобилие от любопитни снимки на знаменитостите на деня, подплатени със също толкова любопитни новини. По мнението на анализатори немският издател може да си позволи ниска цена поради сериозните си рекламни приходи. А и Бауер има утвърдена репутация на издател, умишлено подбиващ цените на конкуренцията. Сред някои от триковете на компанията са купоните, които се прилагат към даден брой, и носят на клиента отстъпка при закупуването на всеки следващ. Оказва се, че дъмпингът е печеливша стратегия и днес. Бауер издава 120 списания в 13 страни по света, като президентът на фирмата Хайнц Бауер (четвърто поколение немски издател) се нарежда сред най-богатите хора в Германия. Според класацията на Форбс личното му състояние възлиза на 2.2 млрд. щ. долара.Примамването на по-неплатежосособни потребители досега бе отминавано с презрение от големите в бранша, но примерът на Бауер става все по-заразителен. Дотолкова, че дори един от гигантите в индустрията Тайм се принуди да пусне на пазара месечното женско списание Ол ю (All You), което първоначално ще бъде продавано само във веригата хипермаркети Уол-Март (Wal-Mart). Очаква се цената му да е доста по-ниска от тази на останалите издания в кошницата на медията. Лъскавите списания с евтини новини от света на богатите и известните успяват да заработят сериозни продажби от вестникарските будки. Популярното в Съединените щати Стар мегъзин (Star Magazine) се продава на корична цена от 3.29 щ. долара и 938 000 броя от 1.3 милионния му тираж се пласират именно чрез директни продажби, а не чрез абонамент. Нешънъл инкуайърър (National Enquirer), заглавие от каталога на щатския издател Америкън мидиъ (American Media) пък се предлага за 2.99 долара и компанията твърди, че не може да си позволи да намали цената дори и с цент.

Facebook logo
Бъдете с нас и във