Банкеръ Weekly

Съдби

Младите немци не бързат да купуват коли

Младите немци все по-често предпочитат да пътуват с автомобили, поръчани през смартфоните.

Придобиването на собствен автомобил вече не е приоритет на младите жители на големите германски градове. Според изследване на Висшата школа по икономика в град Бергиш-Гладбах  емоционалната потребност от лична кола изпитват все по-малко немци на възраст от 18 до 25 години. Това открива нови перспективи за развитие на обществения транспорт и алтернативните варианти за придвижване из града. Един от тях е каршерингът, или съвместното използване на автомобилите. Засега това не се отнася за селските райони. Младите хора, живеещи извън чертите на мегаполисите, още дълго няма да могат да си представят живота без собствен автомобил.

В същото време в много германски градове се опитват да въведат нови решения в съществуващата транспортна система. В Лайпциг например се появиха 28 пункта за наемане на автомобили и велосипеди, разположени в непосредствена близост до спирките на обществения транспорт, което улеснява смяната на автобуса с колело. Поръчката и плащането на наети превозни средства става с помощта на пластмасова карта с вграден чип.

Мюнхен също не остана встрани от новите тенденции. В средата на юни градското транспортно предприятия възнамерява да задейства новата услуга MVH Isar-Tiger. С помощта на мобилно приложение гражданите ще могат да наемат автомобили VW, които работят с газ.

Големите немски автопроизводители от много години инвестират активно в разработката и внедряването на нови транспортни решения. През март 2018-а концерните Daimler и BMW, които преди се конкурираха в тази сфера, се договориха да обединят своите услуги за наемане на превозни средства Car2Go и DriveNow. По този начин общото количество на клиентите им ще достигне 40 млн. души. Това ще позволи на компаниите да си съперничат на равни начала с американския сервиз за поръчка на коли Uber, за който оценките в Европа са нееднозначни. Според договореностите Daimler и BMW ще получат по 50% от акциите на новото предприятие. Очаква се антимонополната служба да даде зелена светлина на сделката още през тази година. 

Впрочем по-нататъшното интегриране на съвместното използване на автомобили в системата на градския обществен транспорт е възможно само с мащабната подкрепа на политиците. И съответното решение трябва да бъде прието в най-близко време. Една от причините е, че все повече клиенти поръчват стоки в интернет, което допринася за увеличаване на обема на стоките, превозвани в градовете. И според експертите в един прекрасен ден това може да доведе до пълно спиране на движението.

Facebook logo
Бъдете с нас и във