Банкеръ Weekly

Съдби

Михаел Шумахер: Новата ми кола е не само силна, но и красива

Автомобилните чудовища от Формула 1 едвам се сдържат да не зареват отново състезателно. В началото на идния месец в Австралия започва новата серия от стартове за световната купа. Петкратният шампион на планетата Михаел Шумахер тръгва към поредната си титла с новото си свръхмощно Ферари. Болидът е кръстен на бащата на Скудерията, починалия наскоро Джани Анели и съответства на забележителната му агресивност и амбициозност. Колата има нов, по-лек двигател 052, чиито обороти са средно 18 400 в минута. Аеродинамиката на шасито и купето е силно променена след многобройни проби в специална тръба.Шуми завъртя с удоволствие волана на свръхсъвременното си возило F2003-GA, като многокилометровите тестове удостовериха, че въпреки някои естествени колебания, машината е стабилна, силна и сигурна. Трийсет и четири годишният извънземен се чувства отпочинал, имаше време да поиграе с децата си, да се види с жена си, да покара ски в любимата Норвегия, където обича да е зиме. Отношението му към първия кръг за трофея не се е променило с годините: да тръгва преди всичко уверено, без да мисли непременно отсега за точки и класиране. За тях бездруго ще има много време да мисли до края на дългия сезон, който според Шуми щял да е доста труден. Съпротивата щяла да дойде от обичайната посока - от вечните съперници Макларън-Мерцедес и БМВ-Уилямс, които ще се състезават със старите си болиди. Пилотът признава, че е впечатлен от бързината в тестовете през зимата на макларъновците. Очаква атака от Дейвид Култард и от младия Кими Райконен, но в същото време е сигурен, че със съотборника си Рубенс Баричело ще съумеят да се задържат на върха. Освен това Шумахер не крие, че спорът на пистата може да се видоизмени като закачка между двамата фераристи, но както и да се развият нещата, германецът с хъс ще гони победата. За да я постигне, той не би имал нищо против да стане първи пак в единайсет старта, както бе миналата година. Вярва, че машината няма да му изневери нито веднъж, точно както бе през предишния сезон, белязан от неизменни изкачвания на почетната стълбичка.Пилотите от всички тимове не са единодушни, че промените в правилата ще са полезни за развитието на Формулата, но Шумахер е от онези, които допускат, че новостите поне ще тласнат състезанието към атрактивност и оспорваност. Той се надява бързо да се приспособи към новостите, без непремененно да гони рекорди, като изравненото от него постижение на летящия аржентинец Хуан Мануел Фанджо - пет световни титли. Ако колата ме слуша, всичко ще си дойде на мястото, казва звездата, която очевидно се дразни от сравнението с легендарния аржентинец. Що се отнася до двата поредни рекорда, поставени от Шуми на една обиколка на пистата Фиорано в Маранело през тази зима, той ги намира за логични, тъй като настилката там е станала по-качествена и сравненията с машината F2002 не са особено честни. Резултатите на тестовете на Ферари на италианската писта Имола бяха също обнадеждаващи - Шуми навъртя най-бърза обиколка, но с... колата от миналата година. Две повреди за седем дни на F2003-GA осуетиха всички планирани изпитания на новия модел. Първо, след осем обиколки се развали скоростната кутия, а после се появил шум в двигателя. И все пак F2003-GA e безспорно по-съвършеният болид, който шампионът се кани да яхне в официално състезание точно на Имола - на 20 април т. г., за Голямата награда на Сан Марино. Иначе той ще започне сезона с добрата стара F2002. Онова, което непременно ще даде отражение върху класирането дори и на знаменития Михаел през новия сезон, без съмнение ще е премахването на електрониката в болидите от средата на шампионата. Шуми не приветства ограничаването на ролята на компютрите, които помагат да караш на върха на възможностите си, както казва шампионът, който е уверен, че бързо ще се приспособи към обстановката. По-тежко ще е на младите пилоти, които нямат опит, а ще трябва да се оправят с по-сложното управление на колите, особено когато вали - без тракшън контрол и всички с един вид мокри гуми. Ездачите на кончетата се надяват да имат още едно предимство - ще използват ново гориво и масла Шел, които ще наложат ново поведение на колите в бокса за зареждане - по-бързо според шефа на Шел Глобъл Солюшън Мак Гопсън. Шумахер вярва, че това ще е наистина така, както впрочем подсказаха и тестовете в логистичния център Маранело с 49-ия автомобил, в който пилотът сяда в кариерата си. И в друго вярва шампионът: Всички ще се убедят, че новата ми кола е колкото силна и бърза, толкова и красива.

Facebook logo
Бъдете с нас и във