Банкеръ Daily

Съдби

Марката Lacoste шества по света с лика на най-известния крокодил

Робърт Джоър рисува крокодилчето, което бродира върху сакото за мачовете на Лакост. А емблемата става първият фирмен знак.
S 250 b65dddd6 26e8 4d4e 8f3f a9f55c40ffe6

Не един и два са спортистите, които по-късно са станали и известни бизнесмени. Един от тях е и французинът Жан Рене Лакост. Всички, който следят модата, знаят фланелките с марката "Лакост". Малко сигурно са тези, които знаят, че зад нея се крие този знаменит тенесист.

Освен като спортист, Рене Лакост е известен и като дизайнер на известните тенис фланелки с тази марка.

Когато през 1926 г. тенисистът печели Открития шампионат на Америка, той носи революционна за времето си дреха: тениска с къс ръкав, изработена от бяла плетена материя, наречена jersey petit piquélt, която попива влагата. Това е първата версия на специално създадено за спорт облекло в света, абсолютно различно от актуалното за епохата: тъкано, твърдо и с дълги ръкави.

От своите почитатели Лакост е бил наричан Крокодила, а понякога дори Алигатора. Има различни обяснения за това, като едно от тях е свързано със суровия му характер и с агресивната му игра на тенис-корта, както и с навика му никога да не оставя противника си да се измъкне и да го притиска докрай.

Сред по-достоверните обяснения за псевдонима на тенисиста, е и историята, според която Рене Лакост се обзаложил с капитана на своя отбор дали може да спечели даден мач. Залогът бил куфарче от крокодилска кожа, изложено в магазин в Бостън. Малко известен факт е обаче, че той не е спечелил баса, независимо от това във връзка с този облог американската преса измисля и налага на играча псевдонима Le Crocodile (Крокодила). Това се случва през 1927 г. по време на турнира за Купа "Дейвис".

По-късно приятел на Лакост на име Робърт Джоър, който бил илюстратор, рисува крокодилче, което бродира върху сакото за мачовете на Лакост. Когато през 1933 г. Жан Рене Лакост се оттегля от тениса, той основава La Société Chemise Lacoste, която започва да произвежда известните тенис фланелки "Лакост". А емблемата става първият фирмен знак на дреха, показван върху самата нея.

Така се ражда легендата Lacoste, с която тенис шампионът René Lacoste прави революция в мъжката мода, заменяйки колосаните ризи на корта от традиционната вълнена материя с вече класическите тениски с якички на Lacoste. С повече от 84 години зад гърба си, брандът е успял да се наложи като индивидуален стил - комбинация между елегантен начин на обличане и комфорт.
"Лакост" (на френски: La Société Chemise Lacoste SA) е френска компания за облекло, обувки, парфюмерия и кожени аксесоари, създадена през 1933 г. от френския тенисист Рене Лакост в Троа̀ (Troyes) - град в Североизточна Франция, пристанище на река Сена, шосеен и жп възел, както и важен текстилен център.                                                                                                                       

Французинът проектирал известния модел тениска с яка и три копчета през 1926 г. с помощта на своя приятел Андре Гилер, най-големия производител на текстил във Франция. Няколко години по-късно през 1933 г. създава и едноименната компания. На български често произнасяна като "Лакосте" или "Лакоста", марката е известна по света с качествената си продукция и със зеления крокодил като лого.

Емблемата на компанията "Лакост" представлява бродирано крокодилче. "Лакост" е първото лого, което се слага на тениска.

През 1951 г. компанията разширява дейността си и въвежда освен белите и цветните тениски. Дрехи (особено поло), обувки, парфюмерия, кожени изделия, часовници и очила са сред стоките, които предлага. Класическите цветове на марката са: бяло (носеният от Рене Лакост цвят), лимонено зелено и пурпурно.

Днес Lacoste представя разнообразни колекции от облекло, обувки, парфюмерия, кожени продукти, слънчеви очила и рамки, часовници, колани, аксесоари за дома и бижута. Брандът изгражда своя успех, залагайки на основни ценности за компанията: автентичност, качество, елегантен стил и - не на последно място - въплъщаване духа на самия René в дизайна на всеки един продукт. Със стил, който се доверява на непреходното и елегантното, същевременно в крачка със съвременните трендове, моделите обрисуват положително отношение към живота. Класическите силуети са интерпретирани всеки сезон, като не пропускат да пресъздадат основополагащия за бранда спортен стил. Модели на Lacoste непрекъснато се пречупват през модния обектив на времето, но високото качество се запазва. Залагайки на характерния спортен дизайн, френският бранд се налага като символ в спортно-елегантния стил.

Моделът на управление на компанията почива на бизнес идеята на Рене Лакост (1933 г.), насочен към развиването на различни тенологии и ноу-хау. Собственик на всички брандове е компанията „Лакост“, която съблюдава, контролира и координира различните видове лицензи, предоствени на отделните партньори: Devanlay за облекло и кожи, Pentland за спортни стоки, Procter & Gamble за аромати и парфюми, Marchon за очила, Movado за часовници, Zucchi (& Uchino in Japan) за домашен текстил, Collaert за колани, ModeLabs за мобилни телефони, и GL Bijoux Group за модни бижута.

Днес 65% от "Лакост" са собственост на фамилията Лакост, а останалите 35% са в ръцете на британски собственици - компанията Devanlay (на фамилията Маус). В същото време Lacoste S.A. притежава съответно 10% от Devanlay, и нейният световен лизенз за облекло. Lacoste присъства в 114 държави, като основните й клиенти са САЩ, Франция, Италия, Великобритания и Испания.

Жан Рене Лакост (Jean René Lacoste), роден на 2 юли 1904 г., е световноизвестен тенесист от Франция от 20-те и 30-те години на миналия век. Известен е с прякора "Крокодила" (Le Crocodile). Той е сред така наречените 4 мускетари на френския тенис ( Жак Брюньон, Анри Коше, Рене Лакост и Жан Боротра), които през периода от 1925 г. до 1933 г. девет пъти играят финал и пет пъти печелят Купа "Дейвис".

Три пъти е шампион на Откритото първенство на Франция, два пъти на Уимбълдън и два пъти на Откритото първенство на САЩ. Печели бронзов медал за Франция от Летните олимпийски игри в Париж през 1924 г. на двойки с Жан Боротра. През 1926 и 1927 г. Рене Лакост е №1 в световния тенис. След оттеглянето си от професионалния тенис Лакост става капитан на отбора на Франция за Купа "Дейвис" за периода 1931-1933 година. През 1976 г. е включен в Международнана тенис зала на славата.

Жан Рене Лакост умира на 12 октомври 1996 година.

Фирма "Нотос България" е официален вносител за България на френската марката Lacoste. У нас думата "Лакоста" се е превърнала в нарицателно за определени облекла. Това се блузи от  трикотажен плат т.нар. тип "пике". Задължително са с якичка и три копчета. Всичко това е следствие на дългите години налагане на марката по целия свят.
 

<!--![endif]--><!--![if-->

Facebook logo
Бъдете с нас и във