Банкеръ Weekly

Съдби

МАРИНКОВА НЕ ИСКА КОНАКЧИЕВ В НЕДЕЛЯ 150-2

Добрата новина на Драган Цанков е, че в неделя (1 юли) БНР възстановява програмната схема, която действаше преди директор да стане Иван Бориславов. Заедно с това обаче се оформят и новите конфликти в медията. Най-сериозните се очертават в програма Хоризонт. След вътрешния конкурс за попълване на щатове в нея остават десет души от приближените на предишния управителен съвет и на напусналата директорка на програмата Цоня Събчева. На тях им предстои да се включат в екип с възстановените на работа журналисти, които през февруари и март бяха уволнени от бившето ръководство. За други 14 души обаче няма свободни места, защото щатните бройки се изчерпват, съобщи генералната директорка Поля Станчева.
Искри на напрежение припламват и между двамата водещи на най-популярното публицистично предаване на Хоризонт - Неделя 150. Това са едни от най-опитните и авторитетни журналисти в медията - Лили Маринкова и Величко Конакчиев. Отношенията им се обтегнаха още през зимата, когато двамата се оказаха от двете страни на барикадата, която издигна току-що избрания тогава генерален директор Иван Бориславов. Известната водеща подкрепи протестиращите, а колегата й влезе в управителния съвет на БНР, който Националният съвет за радио и телевизия назначи по искане на Бориславов. В първите дни от конфликта Конакчиев бе сред най-дейните му поддръжници и публично влизаше в пререкания с подчинените си. Петър Волгин и Лили Маринкова бяха първите дисциплинарно уволнени журналисти от управителния съвет на радиото. Волгин заведе дело срещу бившите си началници, а Лили започна авторско предаване в кабелния Канал 3. По-късно Величко Конакчиев подаде оставка, несъгласен с управленските методи на новото ръководство.
В началото на седмицата стана ясно, че новият генерален директор Поля Станчева е склонила Маринкова отново да седне пред микрофона на политическото токшоу. Първото предаване с нейно участие (след петмесечна пауза) съвпада с възстановяването на класическата програмна схема на БНР.
Маринкова обяви, че не смята за редно и Конакчиев да води Неделя 150. Първоначалните планове на ръководството били тя и бившият й колега да се редуват през седмица в ефир. Изказвам своето мнение като човек и професионалист - заяви тя пред в. БАНКЕРЪ. - Знам, че не е в моите правомощия да искам смяната на един или друг водещ. Подборът на кадри е право и задължение на директора на Хоризонт Петър Галев, но все пак имам право да изразя становището си. Конакчиев е сред хората, които създадоха кризата в радиото, въпреки че оставката му се прие с противоречиви чувства от колегите. Всички ние проявяваме търпимост към него, но ни се струва неуместно да работим заедно. До февруари водещите на Неделя 150 са правели самостоятелно предаването и рядко са се виждали в студиото. В момента и Маринкова, и Конакчиев са със статут на наблюдатели в радиото, а Неделя 150 е на пряко подчинение на Петър Галев. В политиката на предаването нямат право да се намесват дори двете му заместнички - директорките на направление Информация в Хоризонт Галя Спасова и на Блокови предавания Мариета Фидосиева.
Генералният директор Поля Станчева обявила пред журналистите от Хоризонт, че на първо време задачата й е да попълни програмата с подготвени хора. Тя обещала, че от септември ще мисли за формиране на екипи.
Лили Маринкова е обявена за най-добре подготвената журналистка в БНР в анонимна анкета на социологическата агенция НЦИОМ сред около 700 радиослужители. Конакчиев е по-назад в класирането. Анкетата е част от проучването за социално-психологическия климат в медията и бе поръчано от Станчева през май, докато бе временен генерален директор през май. Според НЦИОМ основният психологически проблем на хората от медията е ниското заплащане. Около три процента от заетите в радиото смятали, че живеят в нищета, а около 50% в лишения. В радиото има и хора, които определят себе си като богати, но те са малцинство - 2.6% от около 1500 служители. Тридесет и осем процента от тях смятат, че в БНР има прекалено много сплетни и интриги, показват данните на агенцията.

Facebook logo
Бъдете с нас и във