Банкеръ Weekly

Съдби

МАЛУУФ И ГРАДЪТ НА ГРЕХА

Във Вегас всичко се върти около удоволствията. За 39-годишния Джордж Малууф - собственик и оператор на хотел-казино Палмс, това е източник на добри печалби и весело настроение. Под неговото ръководство откритият през ноември 2001 г. комплекс се превърна в любимо място за развлечение на младите хора. Наблюдавайки разюздания купон, който се вихри в нощта около басейна на Палмс, Малууф-младши се усмихва и свива рамене: Още една обикновена вечер в града на греха. Истинският дух на Лас Вегас е в партитата. Младите хора не се нуждаят от атракции. Те искат да пият, да танцуват и да си прекарват добре.От слотмашините в казиното, изпъстрени с рисунки от Плейбой, до специалните апартаменти, предназначени за ергенски партита, лъха на секс. Но това е само част от примамката. През деня хотелът осигурява развлечения на разнородна тълпа от посетители - пенсионери, дошли заради ротативките, наперени богати играчи и евтини комарджии. Чрез тази смесица от хазарт и секс Малууф и семейството му улучват джакпота. Според сп. Форбс състоянието на фамилията възлиза най-малко на 1 млрд. щ. долара. Освен Палмс и професионалния баскетболен тим Сакраменто кингз тя притежава акции в Уелс Фарго - четвъртата по големина банка в САЩ (обслужваща около 15 млн. клиенти) и ексклузивни права за дистрибуция на бирата Корс в Ню Мексико.Малууф-младши не би могъл да избере по-подходящ момент за отварянето на хотела си. Вегас се стреми да промени имиджа си. През 90-те години на XX век туроператорите се опитаха със съвместни усилия да превърнат града на греха в дестинация за семеен отдих и развлечения. Бизнесмени с по-дълбоки джобове като Стийв Уин и Шелдън Аделсън построиха пищни тематични комплекси, като Луксор (пресъздаващ древния Египет), Венецианецът (в стил ренесансова Европа) и Беладжо (с колекции от произведения на изкуството), разточително пръскайки пари за скъпи атракции. Но грехът никога не е напускал пустинята. Лас Вегас продължава да бъде представян като Дисни на заровете и отново примамва посетителите с хедонистични лозунги от рода на: Което се случва тук, си остава тук.Всичко това чудесно пасва на Малууф. Независимо че хотелът му е малък от гледна точка на стандартите в града - със само 450 стаи, седем ресторанта и три бара - той осигурява солидни приходи. Собственикът му очаква тази година 50 млн. щ. долара оперативна печалба от комплекса тази година. За разлика от своите облагодетелствани конкуренти на т. нар. ивица Вегас, Палмс, който се намира на около четвърт миля западно от нея, има много малко дългове. Строителството му е просто поредният сполучлив удар на клана Малууф през неговата 100-годишна успешна бизнес история. Всичко започва през 1892-ра, когато дядото на Джордж - емигрантът от Ливан Джоузеф Малууф, отваря малка бакалница в северната част на Ню Мексико. През 1930 г. фамилията придобива правата за търговия с бирата Корс, а през 1937 г. основава Куолити импортс - дистрибуторски център за търговия на едро с качествен алкохол. Когато Джоузеф Малууф получава инфаркт през 1944 г., синът му Джордж напуска следването си в колорадския университет, за да поеме на 21-годишна възраст управлението на семейните фирми. Той успешно разширява бизнеса в различни сфери, навлизайки през 1970 г. и в хотелиерството, и в банковия сектор. През 1978-а пък, откликвайки на любовта си към спорта и състезанията, купува мажоритарен дял в баскетболния тим Рокетс. Само две години по-късно Джордж старши умира на 57-годишна възраст като един от най-богатите хора в Ню Мексико. Съпругата му Колийн поема нещата в свои ръце, разчитайки и на помощта на петте си деца - Джо, Гавин, Ейдриън, Фил и Джордж-младши.През 1985 г. Джордж се премества в Лас Вегас да изучава хотелски мениджмънт и да играе футбол в тамошния университетски тим. Опитът, който придобива, не е съвсем академичен. Ходех на лекции, играех футбол, после играех хазарт до два часа сутринта. Научих се какво значи да заложиш и да загубиш, признава той.След като завършва, Малууф убеждава семейството си да купи парче земя в северния край на Лас Вегас за построяването на модерно казино, наречено Фиеста. Първоначалната инвестиция от 10 млн. щ. долара е направена през 1994 г., а към края на 90-те то вече е любимото заведение за местните хазартни играчи. След две обновления Фиеста става най-печелившото заведение в цяла Невада. А августовското издание на Ю Ес Ей тудей от 1999 г. го нарежда в списъка на десетте най-предпочитани дестинации за хазартни игри сред конкуренти като Беладжо и Сизарс палас в Лас Вегас и хотел-казиното на Доналд Тръмп Тадж Махал в Атлантик Сити. Ключът към успеха на Малууф-младши е програмирането на слотмашините по начин, който дава на играчите по-добри шансове за печалба. Джордж познава своя клиент - казва Антони Къртис, бивш професионален комарджия и издател на вестник Лас Вегас Адвайзър. - Той знае, че трябва да даде на местните играчи чувство на забавление и очаква те да играят на неговите ротативки.На слотмашините се дължат 70% от приходите на Палмс (за казината на ивицата Вегас този процент е много по-нисък) и поне 60% от печалбата. Наистина на тях се гледа като на втора категория хазартно забавление, предназначено за по-бедния потребител, но пък са по-малко податливи на нечестна игра, по-евтини са за поддържане и осигуряват по-предвидими приходи, отколкото игрите на маса като Блек Джек и заровете. Малууф е толкова завладян от тези машини, че на клетъчния си телефон получава ежечасно актуализирана информация за броя на хората, които играят на неговите 2200 ротативки в Палмс.През 2001 г. Малууф продава Фиеста на игралния конгломерат Стейшън казинос за 185 млн. щ. долара и веднага използва парите за построяването на Палмс. Мечтата му е да създаде казино, което да привлича не само комарджиите, но и любителите на ергенския живот. И двата пазара са благодатни. Лас Вегас е един от най-бързо развиващите се градове в САЩ, където всяка година се преселват 60 хил. души. Посетителите пък са над 11 милиона на възраст под четиридесет. Ходът на Малууф-младши отново се оказва успешен. За по-малко от година Палмс се превръща в най-привлекателния нов комплекс във Вегас, посещаван от хиляди гости всеки ден. В следобедните часове западната част от казиното изглежда повече като център за възрастни. Сред мигащите светлини играчи с посивели коси захранват слотмашините с долара. Други редовни клиенти играят бинго или кено. На източния край, където са Плейбой-ротативките, всичко е много по-различно. Русокоса сирена на име Аманда примамва комарджиите да залагат дали колелото на щастието ще спре на блондинка, брюнетка или червенокоса. Точно под казиното, в подобния на пещера клуб за танци, момичета в оскъдни костюми се спускат от тавана. Стотици млади купонджии отпиват от скъпите коктейли и танцуват под звуците на последните хитове, които диджеят пуска. На 55-я етаж, в едно от фоайетата, питиетата се поднасят от сервитьорки в тесни бели мини полички. Балкон със стъклен под позволява на посетителите да наблюдават какво става точно под тях в открития бар около басейна. Когато Малууф убеждава Ем Ти Ви да заснеме в началото на 2002 г. своето шоу Риъл уърлд в Палмс, изхарчва 1 млн. долара, за да превърне шест хотелски стаи в огромен луксозен апартамент. Но това са добре изхарчени пари. В продължение на шест месеца Палмс навлиза в милиони домове. Днес апартаментът от Риъл уърлд се наема от дендита и рокзвезди срещу 10 хил. щ. долара за нощ. Знаменитостите играят важна роля в маркетинговата схема на Малууф-младши. Самата им поява в хотела привлича все нови и нови гости. Да видят Пинк или Бритни Спиърс е достатъчно за някои, за да са доволни от престоя си при нас, изтъква предприемачът. А за да примами спортистите, Малууф е обзавел специални апартаменти с по-дълги легла и високи душове. Независимо от твърденията му че води скучен живот, хотелиерът често е обект на таблоидите. Среща се с красиви момичета, но в неделните утрини е в църквата, а следобедите прекарва в офиса. Най-много се гордея с факта, че моите заведения дават работа на 2500 човека. Даже само това е достатъчно да ме мотивира да не се проваля, споделя Джордж Малууф.

Facebook logo
Бъдете с нас и във