Банкеръ Weekly

Съдби

ЛИЙДС НА АВТОМОБИЛНАТА ПИСТА

Английският милионер Колин Съливан е решил да инвестира в ново автомобилно състезание, в което да участват тимове на водещите футболни клубове в света. Така милионите запалянковци ще викат за своя отбор и на стадиона, и на автомобилната писта. Първият старт на Премиера 1 Гран при е планиран за юли - след световното първенство по футбол в Япония и Южна Корея. Сега текат консултации с шефовете на футболните клубове, някои от които не крият скептицизма си. До този момент договор с организаторите са подписали само Лийдс (Англия), Бенфика (Португалия), Фейенорд (Холандия) и Андерлехт (Белгия). Съливан и партньорите му са водили разговори с шефовете на 30 футболни отбора от Англия, Франция, Германия, Испания, Италия и Бразилия, с които са подписани предварителни споразумения. Споразумения има и със собствениците на американски и европейски автомобилни писти и трасета. Проектът получи одобрение и от Международната федерация по автомобилизъм, която изработи регламент и календар за състезанието през тази година.В сериите ще участват 24 автомобила. Предполага се, че Испания, Италия, Франция, Германия и Англия ще получат по три места, а останалите ще бъдат разпределени между Холандия, Белгия, Португалия и клубове от Южна Америка, преди всичко от Бразилия. А за да нямат предимство по-богатите тимове, автомобилите ще са абсолютно еднакви по технически показатели.За английските суперклубове са готови да се състезават звезди като Джон Хърбърт, Нейнджъл Менсъл, Деймън Хил, макар че още не са напълно осигурени парите за хонорарите им. Ако първокласните ще изкарват по 250 хил. долара на уикенд (около 2 милиона и 375 хиляди долара на сезон), то възнаграждението на редовите състезатели ще е по 10 хиляди на старт, или около 100 хил. долара на сезон.Джон Хърбърт заяви, че е готов да кара в новите серии, само ако в тях се включи любимият му футболен отбор - Челси. Ще стане супершоу, ако съперници ми бъдат Деймън Хил и Нейнджъл Менсъл - казва Джон. - Спорът наистина ще се решава на пистата, защото колите ни ще са еднакви и няма да я има невротичната надпревара по техническото усъвършенстване на болидите.Проектът Премиера 1 Гран при има и сериозни опоненти. Един от тях е босът на Макларън Мерцедес Рон Денис: Едва ли си струва да говорим, че Формула 1 ще се сдобие с алтернатива. По-голямо шоу ще стане, ако автомобилните пилоти си спретнат футболно първенство. Машините в Премиера 1 Гран при ще приличат на онези от Формула 3000. Защо тогава не се пуснат там? Болидите ще са по-евтини, но и второкласни.

Facebook logo
Бъдете с нас и във