Банкеръ Weekly

Съдби

ИВО ЦЕКОВ: РАЗВИВАМЕ СЕ И МАЛКО НИ ЗАВИЖДАТ

Когато се говори за монопол, би трябвало да се направи една съществена разлика - коментира медиадиректорът в отдел Телевизии на Пиеро 97 Иво Цеков. В рекламния бизнес не може да става дума за монопол от рода на държавния, които е изграден като такъв и се поддържа изкуствено. Примерите са БТК, топлофикационните дружества... Тук е друго. Преди години почти едновременно започнаха работа няколко агенции от рода на Пиеро 97, като за всички важаха едни и същи правила и закони. Днес някои са изостанали и от това им е неприятно. Атаките по вестниците са по правило инспирирани от изостанали конкуренти. Не можем да се чувстваме виновни, че Пиеро 97 се развива. По принцип обаче не отговаряме на нападки, защото никога не залагаме на отрицателната реклама. Петгодишна специализация в Англия превръща бившия машиностроителен инженер и сегашен медиадиректор на отдел Телевизии в експерт по рекламни и маркетингови стратегии. Преди нея 42-годишният възпитаник на софийския Технически университет проектира машинни елементи в Института за металорежещи машини. Демокрацията праща Цеков на Острова за курс в областта на компютърното моделиране на машинни елементи. Поканата е на българо-английското сдружение Делимекс.Работих доста по проекти на Видима-Идеал, Ксерокс - разказва той. - Накрая се занимавах главно с дизайн на компютри и компютърни аксесоари. Връщайки се в България, работих в две маркетингови агенции, преди да се създаде Пиеро 97 - Медиа маркет и Медиа транс.Справка в Държавен вестник показва, че името на Гергов фигурира сред акционерите и на двете агенции. В Медиа транс Цеков стига до длъжност изпълнителен директор. Според него от около две години за Пиеро 97 е по-правилно да се говори не като за медиашоп (както са по-известни фирмите за купуване на медийно рекламно време и площ), а за медиаагенция. От 2000 г. не само купуваме рекламно време, но правим и пазарни проучвания, обобщения и прогнози чрез получени и собствени данни - пояснява директорът. - Като агенция, реализираща най-големите рекламни обеми в страната, имаме потенциал да вършим това за клиентите си. Втората причина е, че в Европа само едно специализирано издание веднъж годишно публикува данни за българския рекламен пазар. Не зная откъде са те, но се разминават с около 30-40% с числата в българските специализирани издания. Ние огласяваме своите изследвания на три и шест месеца, като подчертаваме, че изводите са наши. Надявам се да помогнем България да заеме подобаващо място в специализираните издания редом с останалите бивши социалистически държави.Изследванията на Пиеро 97 показват, че рекламният пазар в страната върти около 90 млн. долара. За сравнение - сумата е близка до тази в Словения, където обаче населението е около четири пъти по-малко.Почивните дни на Цеков почти неизменно принадлежат на спорта и туризма. Той е организационен секретар на федерацията по сноуборд, участва в ръководството и на спортно-туристическото дружество Мотен, което стопанисва хижа Алеко, а и притежава собствена база в близост. Дружеството организира курсове по сноуборд и ски през зимата и зелени училища през лятото. Семеен е, има дъщеря на осем и син на две години. Съпругата му прави костни заместители на биологична основа. Зад сложното понятие се крие не по-малко сложна, но и без съмнение благородна дейност. Става дума за производство на материали, с които се възстановяват счупени челюсти и се лекуват проблеми със зъбите. Партньор на българката е бившият й преподавател от унивеситерситет в Австрия. Най-любопитното за костните заместители е, че основа за създаването им са различни видове водорасли, които се събират около Ирландия и още няколко страни - пояснява съпругът. - Преди време съпругата ми първа ги изпробва, като сама реши своите стоматологични проблеми чрез същите костни заместители.

Facebook logo
Бъдете с нас и във