Банкеръ Weekly

Съдби

ХОРАТА, КОИТО ВКЛЮЧВАТ ПРОЖЕКТОРИТЕ НА БАНКИТЕ

В последния брой за миналата 2001 г. вестник БАНКЕРЪ информира читателите си за настъпилите кадрови промени в отделите за връзки с обществеността на някои от големите български търговски банки (Банка ДСК, БУЛБАНК, РОСЕКСИМБАНК) и разказа подробности от професионалните биографии на хората, работещи в тях. Представянето на банковите PR-и - хората, които включват прожекторите към банките, продължава и в този брой. Георги АтанасовБНБ често е определяна като банка на банките. В този смисъл началникът на нейния отдел Протокол и пресцентър Георги Атанасов може да бъде наречен PR на PR-ите. И наистина Атанасов ръководи най-големия екип от сътрудници сред всички частни и държавни кредитни и финансови институции - общо 15 души. От тях петима работят в пресцентъра, четирима в протокола и шест са преводачки. Последните се ползват с особена популярност. От дълги години министрите неизменно прибягват до техните услуги по време на посещенията си в чужбина и при преговори с делегациите на Международния валутен фонд.Банката пряко контролира финансовата система и стремежът на отдела е тя да бъде максимално прозрачна за обществото - обобщава Атанасов. - Огромната част от информацията се публикува в нашата ИНТЕРНЕТ-страница, а тя винаги е достъпна за специалисти, журналисти и потребители. В изготвения от нас календар всички предстоящи събития са предварително известни на колегите.Сега отделът променя дизайна на страницата, за да я направи по-удобна и лесна за ползване. С това са се заели програмистите на банката. Разширява се и електронната база данни на БНБ, в която скоро ще има архив, съдържащ материали от 1992 г. досега. Промените ще дадат възможност на експерти, студенти и потребители да търсят в него интересуващите ги информации по зададени ключови думи. Ежедневно ни се обаждат хора с въпроси, които са от компетенцията на търговските банки - признава Атанасов. - Доверието в Централната банка е емблематично. Това се дължи и на факта, че ние се стараем да бъдем еднакво отдалечени от всички кредитни институции и да не фаворизираме никого. Над 60% от ИНТЕРНЕТ-абонатите на страницата на БНБ са чужденци, показва статистиката на отдел Протокол и пресцентър. На нея могат да се намерят връзки с почти всички държавни и правителствени институции. Четиридесетгодишният Георги Атанасов е възпитаник на Първа софийска гимназия и на Софийския университет Св. Климент Охридски. След това специализира Банки и финанси в УНСС. Преди да влезе в банковия сектор, работи в БАН и за кратко в пресслужбата на Агенцията за приватизация. В БНБ е от 1993 г., като тогава наименованието на отдела е Протокол и преводачи. След структурните промени в Централната банка през 1997 г. той оглавява новото информационно звено. Специализирал е в САЩ и Германия. Атанасов е женен и има дъщеря в първи клас. Като любител на ските изкарал семейна Нова година в Пампорово. Жасмина НиколоваПървите дни от работата на новия РR-консултант на Централна кооперативна банка (ЦКБ) съвпадат с десетгодишния юбилей на кредитната институция и с откриването на нов банков клон. Николова е 23-годишна, има диплома от Факултета по мениджмънт и икономика на Варненския свободен университет Черноризец Храбър със специалност в областта на стопанското управление, а в момента е и студентка във Факултета по журналистика и масови комуникации към Софийския университет. Въпреки младостта си, варненката е натрупала и практически опит като пресаташе. Първото й назначение е в рекламния офис на варненската телевизия М САТ и в свързаната с нея рекламна агенция О.К.. След преместването си в София от май 2000 до юли 2001 г. тя оглавява отдел Връзки с обществеността в Министерството на здравеопазването. През този период, а и до днес Николова е заместник-председател на съвета на директорите на болница Свети Панталеймон АД в Ямбол. През миналата зима тя работи и като консултант по развитието на общия мениджмънт в испанския здравен институт Текникас де Салуд (Tecnicas de Salud) в Севиля. Като технология няма голяма разлика в дейността на PR-консултанта в здравния и в банковия сектор - пояснява Жасмина Николова. - В България за нас все още се мисли като за хора, които работим само с медиите, а това не е точно така. Не бива да се пренебрегват вътрешнобанковите комуникации и моите усилия ще бъдат насочени преди всичко в тази насока.Николова е сигурна, че като банков PR отношението към нея ще е по-различно, отколкото докато е била в здравното министерство. Отношението към едно държавно министерство е съвсем различно, отколкото към една частна институция, още повече банка - убедена е тя. Коледната почивка Николова използвала, за да се научи да кара ски на Боровец, а днес се подготвя за последните си изпити в Софийския университет.Стела ЦветковаОт август миналата година като мениджър на отдел Връзки с обществеността и реклама в ХЕБРОСБАНК работи старозагорката Стела Цветкова. Сега тя приема документите на желаещите да участват в подготвяния от банката конкурс за избор на рекламна агенция. Имената на кандидатите няма да бъдат огласявани. В момента ХЕБРОСБАНК използва рекламните идеи на С тийм - Сачи енд Сачи. В никакъв случай конкурсът не означава, че сме недоволни от работата й - казва Цветкова. - По-скоро решихме, че е време да преценим възможностите на пазара и да видим какво на него може да се окаже полезно за предстоящите ни проекти. Победителят ще стане известен към края на януари. Двадесет и седем годишната Цветкова ще е полезна на шефовете на банката в подбора, защото самата тя има опит като рекламист. От 1995 г. тя работи в агенция Балкан медия, а след 1997 г. и в още по-известната Медия ком, където стига до шеф на отдела за работа с клиенти. Цветкова също е възпитаничка на СУ Климент Охридски. И тя е запалена по ски-спорта и е прекарала новогодишната ваканция по пистите на Чепеларе. Гергана ИвановаПрез март в софийския клон на СИТИБАНК ще има повод за празненство, защото шефът на отдел Връзки с обществеността Гергана Иванова ще става майка. Поради тази причина новогодишните празници за нея са преминали в спокойната домашна обстановка и в компанията на най-близките. Иванова работи в банковия клон от 2000 година. Първоначално е сътрудник на управляващия директор, но след отлична работа става и PR-консултант. Гергана Иванова е възпитаничка на столичната английска гимназия, след което завършва Софийския университет. През 1996 г. се дипломира в журналистическия му факултет и за кратко е икономически репортер във вестник Труд. По пътя към банковите офиси Иванова прави двегодишна отбивка в Нов български университет. Между 1997 и 1999 г. тя отговаря за кореспонденцията му с други европейски учебни заведения по въпросите, свързани със субсидии и стипендии. После вече трайно се ориентира към PR-дейността в американската архитектурна компания Би Джей Уай (BJY). Там я заварва и предложението за работа в СИТИБАНК. Преди това тя успява да завърши и двугодишния курс по банково дело в УНСС.Дейността ми в банката е специфична, защото ние не развиваме банкиране на дребно - споделя Иванова. - Обслужваме големи местни фирми, филиали на международни компании, финансови институции, неправителствени организации и държавни агенции. Не рекламираме, разчитаме на имиджа на банката и на личния контакт. Работата ми като PR e основно по организиране на приеми за нашите клиенти и в изготвянето и разпространението на прессъобщения. Занимаваме се и с благотворителност, а през януари предстои да обявим участието си в голям проект с такава цел.Основната подкрепа за Иванова идва от регионалния РR-център в Лондон. Засега българският клон не използва услугите на рекламна агенция, макар че в чужбина СИТИБАНК си сътрудничи с Йънг енд Рубикен.

Facebook logo
Бъдете с нас и във