Банкеръ Weekly

Съдби

ГОЦЕВ КРОИ НОВИ ШАПКИ ЗА КАНАЛ 1

Управителният съвет на БНТ ще обяви до месец конкурс за създаване на нова визия на Канал 1, съобщи генералният директор на държавната телевизия Кирил Гоцев. Ще обновим изцяло опаковката на Канал 1, като направим абсолютно нови шапки и кашове за (телевизионно-музикалните блокове, разделящи предаванията в програмата - б.р.) - поясни той. - За целта предстои да бъде създадена комисия, която ще огледа нещата в сегашния им вид и ще вземе решение какви промени са нужни. Възможно е по нейна препоръка да бъдат сменени и някои водещи на предавания.Шефът на БНТ заяви, че все още не знае колко ще струва изработването на новата визуална опаковка на Канал 1. При всички случаи обаче сумата ще бъде над 30 000 лв. и затова конкурсът ще се проведе съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки - допълни Гоцев. Държавните фирми и предприятия са длъжни да прилагат този закон при строителство, ремонти или доставка на техника и оборудване, чиято стойност надхвърля 30 000 лева. Гоцев подчерта, че в проектите си участниците в конкурса няма да имат пълна свобода, а ще работят по задание, поставено им от конкурсната комисия.Любопитно е обстоятелството, че БНТ търси помощ отвън, за да промени облика на Канал 1, а до неотдавна бе една от малцината медии със собствена техника за производство на телевизионни шапки и кашове. През 1995 г. бившият директор на медията Хачо Бояджиев учреди специален отдел за производство на програмни опаковки. За целта бяха купени два компютъра на стойност около 500 000 долара. В цената им влизаше и курс за обучение на експлоатиращия ги екип. Повече от година обаче митото не бе платено и техниката се заседя в складовете на митницата. Впоследствие така и не влезе в употреба. Според хора от телевизията, днес компютърите са драматично остарели технически и не могат да бъдат използвани по предназначение. Задаващият се конкурс се оформя като следваща точка на напрежение и страсти около БНТ. Съвсем неотдавна отшумяха предишните, предизвикани с конкурса за нови предавания по Канал 1 и въвеждането на есенната програмна схема. Като основен фаворит в новата надпревара засега се очертава Креативен център ООД. Един от собствениците в дружеството е Ивайло Сеферов, син на известния български художник Сули Сеферов. Фирмата е направила последните две опаковки на програмата на Канал 1, както и на телевизии Европа и Ден. След като гръцката медийна група Антена тв купи софийската Нова телевизия, Креативен център направи шапките на новопоявилите се предавания Здравей, България, На кафе с Гала и Студио Нова. Около борбата за придобиване на национален лиценз през 2000 г. шефовете на телевизията бяха поръчали на Креативен център да създаде още близо 50 нови заставки за останалите рубрики, които обаче така и си останаха само проект. В Би Ти Ви пък екипът на Сеферов е автор на видеоставката преди Шоуто на Слави Трифонов. Общата визия на националната частна телевизия (шапките на новините, рекламните блокове и преди филмовата програма) обаче е дело на Зографик студио, в което участие имат продуцентите на Стани богат по Нова телевизия и Сблъсък по Би Ти Ви Нико Тупарев и Димитър Митовски. Ако участват, двамата със сигурност са другите основни фаворити в надпреварата. Твърде е вероятно за конкурса документи да подадат и други известни в бранша фирми - Синемак, Виртуал, Таунус филм. Интересно ще бъде да се види дали в него ще се включи варненската телевизия М-САТ. Ако се съди от досегашните събития в БНТ, шансовете на нейното студио за телевизионно производство също не изглеждат лоши. През тази година частният канал вече се очерта като основен доставчик на кадри и ноу-хау за държавната телевизия. С приключването на конкурса за външни продукции много бивши кадри на М-САТ вече работят за БНТ. Най-пресният пример е шоуто По-добре късно, отколкото никога, тръгнало през седмицата по Канал 1. Доскоро водещият му Дамян Савов бе лице на М-САТ. На коктейла по повод дебютното издание на По-добре късно, отколкото никога присъства и президентът на частната телевизия Йордан Йорданов. Фирма Метрогруп ЕООД, която продуцира шоуто, е регистрирана на същия адрес, на който се помещава столичният офис на М-САТ - в сградата на външнотърговското дружество Химимпорт на улица Стефан Караджа. Неотдавна то бе купено от варненската икономическа групировка, известна в публичното пространство като ТИМ. Тарифите на по-голямата част от изброените фирми се движат между 100 и 300 щ. долара за секунда (според сложността на задачата). При старта си преди около година и половина директорът на телевизия Европа (и брат на експрезидента на България) Емил Стоянов призна, че е платил около 15 000 долара за визуалната опаковка на програмата. Най-скъпата шапка, поръчвана досега от Канал 1 на БНТ, е за филмовата рубрика Великата илюзия. Според запознати за 20-те й секунди предишното ръководство на държавната телевизия е броило на Креативен център над 5500 долара.

Facebook logo
Бъдете с нас и във