Банкеръ Weekly

Съдби

ГЛУПАВИ И МЪРТВИ

Има ли значение с какво се занимават обладаните от страст хора, стига да не го правят на улицата, плашейки конете?! Тази фраза на мис Патрик Кембъл, прочута актриса и приятелка на Бърнард Шоу, заради която той написва пиесата си Пигмалион, спокойно може да стане девиз на Дарвиновата премия за 2003 година.Дарвиновата награда, както личи и от името й, има пряко отношение към еволюционното учение на Чарлз Дарвин. Нейните учредители - няколко американци, които държат да останат анонимни, смятат за свой дълг да обезсмъртят имената или поне делата на хората, отдали живота си за чистотата на генетичния фонд на човечеството. С приза, който няма паричен еквивалент, се награждават онези, които са се самоунищожили по необикновен и изключително глупав начин и така са лишили от гените си световния генетичен фонд. Почти задължително е условието номинираните да са бездетни. Постъпките на хилядите кандидати се подлагат на грижлив анализ и подбор. Това са и методите, чрез които са излъчени лауреатите на Дарвиновата награда за 2003 година. Секс на пътното платноТе се казвали Ким Фонтана и Пол Коули. Ким била на 32 години, а Пол на 40. Двамата живеели в английския град Шефилд. По всичко личи, че Ким и Пол са били запознати както с думите на Патрик Кембъл, така и с онзи ред от известна песен на Бийтълс, който гласи Защо да не го направим на пътя?. На 3 март миналата година двамата постъпили точно така, а за да не плашат конете и шофьорите, се настанили под една изгоряла лампа. Двойката била предупреждавана на няколко пъти за опасността, която я заплашва. Както разказа по-късно водачът на преминала наблизо линейка, той им сигнализирал неколкотратно с клаксона си. В отговор Пол просто му махнал с ръка и извикал Привет!. Един шофьор на автобус, който едва успял да ги заобиколи, им съобщил с доста енергични изречения всичко, което си мисли за тях и за това, което вършат. По-късно случаен минувач им препоръчал да бъдат внимателни, защото към тях идва още един автобус. Но Пол и Ким продължили да правят секс, без да обръщат внимание на предупрежденията. Водачът на втория автобус ги забелязал твърде късно - заради лошо осветената улица той ги взел за голям чувал с боклук. Ким и Пол загинали точно в полунощ. Лекарите от бърза помощ открили близо до тях опаковка от презерватив с надпис: Безопасният секс запазва живота.Другият потърпевш в делото за смъртта на влюбената двойка бил шофьорът на автобуса. За него се застъпили дори полицаите, които в показанията си пред съда заявили, че водачът може и е длъжен да предвижда възможността за появата на преминаващи или бягащи хора на пътя, но не и на лежащи, а още по-малко правещи секс граждани. Съдията обаче преценил действията на шофьора като опасни и го лишил от книжката му за половин година.Лъч светлина в тъмния резервоарБразилецът Мануел Месиаш Батишта Куельо работил почти три месеца в една бензиностанция в Сао Пауло. Там той почиствал резервоарите на бензиновозите, с които докарвали гориво. Всеки ден Мануел изливал в празните резервоари вода, за да прогони бензиновите пари от тях. На 23 януари 2003 г. той, както винаги, пристъпил към изпълнение на задълженията си. Докато водата запълвала резервоара на един бензиновоз, Мануел успял да подремне и да изпуши някоя и друга цигара (извън пределите на бензиностанцията, разбира се). Когато се върнал, погледнал в резервоара, за да провери нивото на водата, но така и не успял да види нищо - в резервоара било много тъмно. Тогава Мануел извадил любимата си запалка Зипо, за да си светне.Резултатите от експеримента били усетени от всички жители на окръга, защото водата не била достигнала нивото, смятано за безопасно. Силата на взрива била толкова голяма, че Мануел прелетял няколкостотин метра преди да умре. Загиналият бил на 35 години.Крикът пада два пътиНа 9 април 2003 г. един жител на новозеландския град Таранаки решил да поправи автомобила си. Понеже нямал толкова висок крик, колкото му бил необходим, Фил Р., без да му мисли много, измъкнал акумулатора от колата си, подпрял крика върху него и отново се вмъкнал под автомобила. Рационализацията му позволила да работи много по-лесно, макар и за кратко. По принцип акумулаторите не се пригодени да издържат големи тежести. Този на Фил не правел изключение от правилото, така че след известно време акумулаторът се разпаднал, в резултат на което паднал и крикът. Затиснатият от колата Фил умрял на място.Пристигналите на мястото полицаи с учудване разбрали, че приживе Фил Р. е бил сътрудник по техника на безопасността и предотвратяване на нещастните случаи в една от местните фабрики. Както станало ясно, човекът имал и по-рано проблеми с крика - няколко години преди смъртта си той се изхитрил да го закрепи върху един сандък. Тогава събитията се развили по подобен начин, а Фил се отървал само със счупен крак.Без опора - не кради Дарвиновата премия е една от най-демократичните награди и не признава социалните различия. В началото на тази година един индийски клошар се промъкнал в тунела на строящото се метро в Ню Делхи. След като пренощувал на сравнително чисто и сухо място, той, както съобщава в. Ню Йорк Таймс, се опитал да открадне стоманените стълбове на бетоновите опори на тунела. Клошарят успял да измъкне и четирите стълба, които държели една от плочите, но като вадел последния, плочата се срутила и убила на място нещастника.По-опасни от престъпницитеНе по-малко трагична се оказала съдбата на жителите на тексаския град Литъл Рок Том Н., Майкъл Н. и Чед С., които решили да ограбят кланица. След като се въоръжили с остри ножове, тримата приятели се захванали за работа. Оказало се, че те не били единствените въоръжени в кланицата. Схватката между касапите и престъпниците приключила бързо - двама от крадците били заклани, а третият успял да се добере до автомобила си и да избяга от мястото на произшествието. Впрочем, полицията бързо настигнала беглеца. След краткото преследване крадецът насочил колата си встрани от пътя, където растели гъсти храсти. Оказало се обаче, че е сбъркал посоката и е навлязъл в насрещното движение, където се сблъскал фатално с преминаващ камион.Шофиране по ледаЧетиридесет и една годишният жител на мичиганския град Бей Сити Дейвид Манли едва не изпуснал шанса да увековечи името си. В ранното утро на 15 март 2003 г. той подкарал колата си върху леда на залива Сагино, езерото Мичиган. Брегът на езерото бил осеян с предупредителни табелки от местния шериф, че във връзка с рязкото затопляне движението върху леда е изключително опасно. Предупрежденията се оказали съвсем уместни - щом мистър Манли се отдалечил на няколко метра от сушата, се раздал пукот и пикапът му започнал да потъва във водата. Шофьорът едва успял да се спаси. На следващия ден обаче, когато станало още по-топло, той отново отишъл в залива, но с друга кола. Разбира се, тя отишла на дъното, този път с мистър Манли зад волана.Кошмарът на железницитеНа 12 април 2003 г. загинал лондончанинът Том С., който бил истински кошмар за британските железници. Той имал идиотския навик да дърпа внезапната спирачка всеки път, когато влакът не спирал там, където му е необходимо. Понякога го принуждавали да си плати глобата, но най-често му се разминавало без никакви последствия. Това траело до онзи априлски ден, когато Том за пореден път дръпнал спирачката и слязъл... право под колелата на идващия насреща влак. Между два ножаСмъртта на младия жител на град Дили, столицата на Източен Тимур, едва не причинила сериозни народни вълнения. Обстоятелствата около кончината на Луиш Б. наистина били зловещи. Особено в държава, която едва започва да се съвзема от масовите етнически чистки, терористичните актове и мащабната гражданска война. Младият Луиш бил открит на една от столичните улици в локва от собствената си кръв.След като тялото било откарано в моргата, полицаите от контингента на ООН бързо успели да възстановят последните минути от живота на младежа. Най-вероятно Луиш се е готвел да извърши някакво престъпление, иначе не би скрил два дълги и остри ножа в панталона си. Когато младежът прескачал оградата на дома си, той се подхлъзнал и паднал. Един от ножовете се врязал в крака му и прекъснал важна артерия, вследствие на което умрял от загуба на кръв.

Facebook logo
Бъдете с нас и във