Банкеръ Weekly

Съдби

ЕМИЛИЯ БАКЪРДЖИЕВА: АЗ СЪМ МЪЖКО МОМИЧЕ

Директорката на отдел Преса и радиостанции Емилия Бакърджиева в никакъв случай не прилича на човек, за когото разговорът с непознати включва и елемент на бъбрене. Завършила е българска филология, но кариерата й от дипломирането в Софийския университет Св. Климент Охридски до ден днешен се развива изцяло в сферата на рекламата. През 1980 г. постъпва на работа в държавното дружество Туристреклама, чиито функции личат ясно в името. Хората днес изпитват предубеждение към всичко, свързано със социализма, но лично аз съм много благодарна за това, което научих в Туристреклама - признава медиадиректорката. - Дванадесетте години прекарани там ми отвориха очите за голяма част от тайните на рекламата. Всичко останало съм постигнала с много труд и желание за самоусъвършенстване. Затова се смятам за мъжко момиче, научено само и с труд да постига целите си. Не съм кариеристка и не ме гонят някакви луди амбиции, просто обичам работата си и в рекламата се чувствам на мястото си. През 1992 г. филоложката напуска държавната фирма и се премества в рекламния отдел на току-що създадения вестник Стандарт. През три от петте години, прекарани в него, е шеф на отдела. От октомври 1997 г. досега, по собствените й думи без ден почивка между старата и новата работа, е медиадиректор в Пиеро 97. Агенцията е изявен лидер сред медиаагенциите (по-популярни още като медиашопове) на телевизионния пазар, от който владее около 45 процента. За съжаление не мога да кажа как стоим на радиопазара, защото все още на него не се прави мониторинг - пояснява тя. - Но понеже съм директор на отдела, отговарящ за радиостанциите, твърдя, че работата ни не страда от липсата на такъв мониторинг. При нас рекламните агенции идват, след като вече са проучили пазара и са направили съответните планове. Нашата цел е максимално да ги изпълним. Естествено, поддържаме добри контакти с всички рекламни агенции и винаги можем да използваме техните данни за рейтинга на радиостанциите, за да дадем квалифициран съвет на всеки, който ни го поиска. Но все пак е жалко, че България още не разполага с радиомониторинг. Ако го имаше, резултатите му със сигурност ще покажат, че българската радиосреда е пренаселена. Не е естествено на пазар като нашия да съществуват над 200 радиостанции. Лично моите очаквания са, че скоро част от тях ще бъдат принудени да спрат. Според Бакърджиева бизнесът на Пиеро 97 не страда от честите медийни атаки срещу Красимир Гергов и агенцията. Голямата заблуда, която подобни атаки насаждат, е, че всички успехи на фирмата са плод на някакви машинации от страна на нейните собственици - пояснява тя. - Напълно се отрича ролята на екипа, на опита, който сме натрупали. Истината е, че успехът е общо дело и идва с упорита работа, след дълги преговори и перфектни договори. Колкото до личността на Гергов, контактите ни са служебни, но въпреки това твърдя, че той просто е един готин човек, който е над слуховете, защото е много навътре в това, с което се занимава. Бакърджиева вижда незаета пазарна ниша в областта на ИНТЕРНЕТ-рекламата с уговорката, че Пиеро 97 вече е направила крачки в тази посока с кампании в различни виртуални сайтове и портали. Гордее се със синовете си и май само за тях е готова да се поразприказва. Доволна е, че двамата се справят добре в живота и че са най-голямата й опора в трудни моменти. По-големият е на 22 години и е студент по анимация, а по-малкият учи в 11 клас на столичното 133-то училище, зад хотел Радисън. Съпругът й Георги също се занимава с реклама.Другото й слабо място май са гоблените. За делова жена като нея хобито е необичайно, но Бакърджиева си го обича и даже цени направеното. Освен бродерията си пада по компанията на съседите си. Сред тях се отпуска дори да потанцува, защото танците са й страст, но пък не е нощна птица и не обича да си губи времето по заведения.

Facebook logo
Бъдете с нас и във