Банкеръ Weekly

Съдби

ЕДИН МИЛИОН И ЖАК ВИЛНЬОВ ЩЕ СПАСЯВАТ ФОРМУЛА 1

Международната федерация по автомобилизъм (ФИА) се опитва да подчертае решителността си да направи по-интересни състезанията във Формула 1. Босовете са готови да броят един милион евро на всеки, който осигури през новия сезон на световния шампионат доказателства, че отборите нарушават новите правила. Сред радикалните мерки на ФИА е забраната на двустранната телеметрия, на тракшън контрола и на автоматичните скоростни кутии. Това става по-малко от два месеца преди началото на тазгодишната надпревара - на 9 март в Австралия, и тимовете са недоволни.Миналият сезон ще остане в паметта на запалянковците като най-скучния в историята. Многобройните привърженици на Ферари и на Михаел Шумахер могат да се възторгват до екстаз от триумфа на Скудерията, но за другите подобна игра на една врата не е мотив за въодушевление. И на специалистите, и на простите зрители е ясно, че нещо трябва да се промени.Първата оригинална идея се роди в края на миналата година в главата на президента на ФИА Макс Мозли. Той предложи пилотите да си сменят... отборите по време на първенството. Тоест всеки да покара през сезона на всички болиди - от свръхзвуковото Ферари до едва кретащото Минарди. (Впрочем Минарди май ще спаси фалита - ФИА му отпусна субсидия от 10 млн. брит. лири). Идеята на Мозли по-скоро подсказва намерения за дискусия, отколкото желание за реформи. Та нали състезателите подписват договори с тимовете, а не с ФИА? Така че подобна ротация е изключена по принцип.Не по-малко знаменит план предложи човек номер едно във Формула 1 - Бърни Екълстоун: за всяка точка, отделяща лидера в шампионата от следващия го, към болида му да се прибавя съответна тежест. По разбираеми причини и тази идея не се понрави на Ферари: Скудерията веднага заплаши, че ще напусне Формулата, ако предложението бъде прието. Въпреки направените промени в правилника идващият сезон отново ще мине под хегемонията на италианската конюшня, чиито технически и финансови възможности далеч превъзхождат конкурентите. Всъщност неизбежният спад на интереса към Формула 1 тревожи и Скудерията. Там също търсят пътища за изход от кризата, но такива, които да увековечат колосалното им превъзходство. Италианците имали намерение да подпишат договор с едва ли не единствения пилот, способен да се сравнява с Шуми - Жак Вилньов. Така първото място в класирането отново ще остане червено-черно, само че зрителите ще получат истинска интрига около борбата за шампионската титла. И тази идея, разбира се, е спорна, но е далеч по-надеждна, ако целта е да бъде затруднено движението на Шумахер към големите награди. Е, ако можеше германецът да бъде заставен да кара на три колела или най-добре - на велосипед, щеше да е още по-добре...

Facebook logo
Бъдете с нас и във