Банкеръ Weekly

Съдби

ДВЕ СТРАСТИ - ЕДИН БИЗНЕС

Журналист с инстинкти на предприемач, бизнесмен с усет на журналист - както и да наречете 37-годишния Дан Рон, няма да сбъркате. Работата е там, че американецът от азиатски произход е способен да се посвети на две привидно противоречащи си начинания и отгоре на всичко да печели добри пари от тях.Цял живот съм се движил по границата между хуманитарните науки и предприемачеството, споделя създателят на сайта JournalismJobs.com, който само за няколко години се превърна в ИНТЕРНЕТ-библията на цели легиони кипящи от енергия журналисти, търсещи работа. От появата си на бял свят през пролетта на 1999 г. базираната в калифорнийския град Бъркли онлайн компания отчита годишен ръст на печалбата между 25 и 50 процента. Месечният брой на посетителите на сайта вече се измерва в милиони. Дан Рон отказва да обяви конкретни цифри за приходи и печалба, но сам определя дейността си като много доходна. Роденият в семейството на американка от японски произход Рон израства във Вашингтон. Животът в столицата му дава възможност да се запознае отблизо с професията на журналистите. Обграден отвсякъде от политика и от открити и разговорливи хора, там човек съвсем естествено тръгва по пътя на тази професия, споделя той. Колкото до бизнес кариерата, предпоставките за нея се коренят още в колежанските години и във времето, прекарано в университета на щата Мериленд, където Рон получава две дипломи - по журналистика и по бизнес мениджмънт. След това в живота му се намесва шансът и Рон получава първото си сериозно предложение за работа - помощник в писането на рекламни текстове за авторитетния вестник Вашингтон поуст. Към този вестник Дан изпитва особена привързаност, защото още тринайсетгодишен започва да печели собствени пари, разнасяйки го по домовете всяка сутрин. След няколкогодишно изкачване в йерархията на Поуст Рон се издига до редактор, но напуска медията и приема предизвикателството да стане бизнес редактор в комуникационния гигант АОЛ (AOL). Ентусиазиран от потенциала на ИНТЕРНЕТ и откривайки, че обявите за работа в сферата на журналистиката си остават една неизползвана ниша, Рон напуска работата си, регистрира JournalismJobs.com и прекарва следващите шест месеца в подготовка на собствен бизнес, който финансира с личните си спестявания. Макар че първоначалните разходи трудно могат да се определят като дребна сума, Дан Рон проявява здрав разум и не се оставя да бъде увлечен от всеобщата мания на технологичните предприемачи да харчат неразумно.Дизайнът на сайта е изцяло негово дело, а ценовият модел, който предлага, му дава възможност да мери сили с най-големия конкурент на този пазар - уважаваното списание Едитър енд пъблишър (Editor Publisher). Сайтът му е безплатен за хората, които търсят работа - те могат да приложат своята биография или да преглеждат публикуваните оферти от работодатели. Пари в джоба на Рон влизат от работодателите, които плащат такса, за да пуснат обявата си, или преглеждат събраните вече биографии. Рекламите в сайта са другият източник на приходи.Макар да е готов с идеи за следващите си начинания, свързани с ИНТЕРНЕТ, и вече да е търсен от нетърпеливи кандидат-партньори, Рон не бърза с експанзията. Освен всичко друго тук става въпрос и за качество на живота - обяснява той. - На мен не ми се иска да работя по 15 часа на ден.

Facebook logo
Бъдете с нас и във